خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد گفت: اکنون پنجمین سال است که مقام معظم رهبری در انتخاب نام سال ها به مسئله اقتصاد اشاره دارد و در سال 92 مردم هم باید در عرصه سیاسی و هم عرصه اقتصادی حماسه آفرین باشند،

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یداحمد میرعمادی امروز در اولین نمازجمعه سال 92 در جمع نمازگزاران خرم آبادی در مصلای الغدیر این شهر با تبریک به مناسبت آغاز سال نو و گرامی داشت ایام فاطمیه و تسلیت به مناسبت سالروزشهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده است که علت این نامگذاری به نام حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی یک نگاهی به گذشته و یک نگاه به آینده است.

وی افزود: اکنون پنجمین سال است که مقام معظم رهبری در انتخاب نام سال ها به مسئله اقتصاد اشاره دارد، در سال 92 مردم هم باید در عرصه سیاسی و هم عرصه اقتصادی حماسه آفرین باشند،

وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه سال 91 یک حضور حماسی بود در انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز مردم باید حماسه آفرین باشند.

خطیب جمعه خرم آباد نامگذاری سال ها از طرف مقام معظم رهبری را از ابتکارات رهبری دانست که بر اساس حکمت صورت می پذیرد و این نامگذاری ها چشم انداز حرکت ملت و دولت را روشن می کند و به نوعی این نامگذاری سال ها برای ما چراغ راه خواهد بود که سیاست ها و فعالیت های ما در این سال به کدام سمت باشد.

حجت الاسلام میرعمادی با یادآوری اینکه باید در مقام عمل هر یک از مردم و مسئولان این نامگذاری ها را دنبال کنند و در همه امور باید این نامگذاری مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در حرم رضوی مسائل داخلی و خارجی کشور را مطرح کردند که موضوع اصلی کشور در این سخنرانی سیاست گذاری و تعیین و مسیر برای مردم و مسئولان روشنگری شد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو در حرم رضوی دستورالعمل یک ساله برای مردم و مسئولان است و باید این دستورالعمل را بررسی و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در حرم مطهر امام رضا(ع) به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، راه، آب، برق و... اشاره کردند.

وی افزود: ایران اسلامی در سال 91 علی رغم تهدیدها و تحریم های اقتصادی که برای هر کشور می تواند فلج کننده باشد توانست سربلند و با افتخار بیرون بیاید و تحریم های اقتصادی را به فرصت بزرگ و تاریخی تبدیل کند، ملت ایران ثابت کردند می توانند نیازهای خودشان را در زمینه های گوناگون تأمین و فراهم کنند.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی خود همچنین به انتخابات ریاست جمهوری و خصوصیاتی که رئیس جمهور آینده باید داشته باشد اشاراتی داشته اند که این بیانات باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به ایام فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: ایام نوروز امسال با ایام فاطمیه مصادف شده است که باید توجه لازم را داشته باشیم که حرمت فاطمیه حفظ شود و هیئت های مذهبی باید در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در برگزاری عزاداری باشکوه اقدام کنند.

وی در ادامه توجه بانوان به مسئله حجاب و عفاف را خواستار شد و گفت: از بانوان انتظار می رود با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در زمینه حفظ حجاب و شئونات اسلامی تلاش کنند به ویژه در مناطق گردشگری و تفریحی حجاب اسلامی را رعایت کنند.