کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از گفتگوی تلفنی نخست وزیران رژیم صهیونیستی و ترکیه و موافقت آنها برای عادی سازی روابط میان تل آویو-آنکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید که شب گذشته در اختیار رسانه ها قرار گرفته در این گفتگوی تلفنی، تل آویو از آنکارا به خاطر ماجرای سال 2010 میلادی و حمله کماندوهای خود به کشتی ماوی مرمره معذرت خواهی کرده است.

در سال 2010 میلادی، کماندوهای رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه به مردم غزه حمله کردند که در جریان آن 9 فعال صلح ترک و دو آمریکایی کشته شدند.

پس از این ماجرا، روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی تیره شد و آنکارا شرط عادی سازی روابط با تل آویو را معذرت خواهی اسرائیل به واسطه این حمله و پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، گویا رایزنی های "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با مقامات رژیم صهیونیستی سبب معذرت خواهی تل آویو از آنکارا شده است.

به نوشته رویترز، بدین ترتیب دو متحد قدیمی آمریکا در خاورمیانه یعنی اسرائیل و ترکیه بار دیگر در جهت بهبود روابط گام خواهند برداشت.