ساري - خبرگزاري مهر: عضو ستاد تسهيلات سفر مازندران از اسكان دو ميليون و 200 هزار نفر گردشگر در اماكن خصوصي و استيجاري استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر‏‎، هوشنگ مرادی  ظهر شنبه در جمع خبرنگاران مستقردر ستاد  تسهيلات نوروزي اظهار داشت: بیشترین اماکن خصوصی و استیجاری در غرب استان در شهرهای نوشهر، چالوس و رامسر رزرو شد و ساری نیز از جمله شهرهایی است که در حال حاضر مورد توجه گردشگران قرار دارد.

وی  به حضور گردشگران بصورت دستجمعي و خانوادگي در طول سفر در مازندران اشاره كرد و گفت: تنوع ویلاهای استیجاری به لحاظ شرایط مکانی و امکانات موجود در آن  باعث شده که همچنان ویلاهای استیجاری و خصوصی استان در راس توجه گردشگران ورودی به مازندران باشد.

عضو كميته كارشناسي طرحهاي گردشگري كشور از آموزش کارکنان شاغل در مراکز رزرواسیون استان در سال گذشته خبر داد و گفت: به زودی تمامی این افراد به راهنمایان حرفه ای  ظرفیت های گردشگری در مازندران تبدیل می شوند.

وی با اعلام اينكه  در حال حاضر  71 کیوسک اطلاع رسانی و مراکز رزرواسیون  ویلاهای استیجاری در سراسر استان،فعاليت مي كنند،اظهار داشت: 10 هزار و200 واحد استيجاري با رعايت حداقل استانداردها جزو واحدهاي ساماندهي شده محسوب شدند.

وي با اشاره به اينكه 81 هزار واحد اماکن خصوصی و استیجاری در  مازندران وجود دارد،گفت: 600 هزار نفر در شب مي توانند در واحدهاي استيجاري استان اقامت كنند.

مرادي از ایجاد اشتغال مستقیم 165 نفر در مراکز رزرواسیون استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز استان 615 نفر در سراسر مازندران برای اطلاع رسانی و  رزرو اماکن خصوصی و استیجاری فعال هستند.

وي با بيان اينكه در ساماندهي ويلاهاي استيجاري در راستاي موضوع امنيتي هيچ گونه مشكلي نداريم،افزود: تنها در مورد نرخ و نوع رزرواسيون شكايت به كميته اطلاع رساني ارسال شده است.