مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میزاث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر حاکم شدن فضای معنوی در کلیه تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی تاکید کرد و خواستار تشکیل مرکز اطلاع رسانی دائم ویژه زیارت در مشهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده شامگاه شنبه در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی که در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: در تمام مراکز اقامتی و پذیرایی مشهد مقدس باید فضای معنوی به صورت ویژه حاکم شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همچنین در سال جاری باید برای دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری موضوع زیارت یکی از اولویت اصلی برنامه های آنها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نوروز امسال هیچ افزایش نرخی نداشتیم و حتی برخی از استان‌ها و شهرهای کشور با کاهش 10 درصدی نرخ، تسهیلات ارائه دادند.

وی با بیان اینکه همواره بهترین خدمات باید به زائران بارگاه رضوی ارائه شود افزود: در ستاد تسهیلات خراسان رضوی شاهد رشد بودیم و شاهد انسجام و هم افزایی بسیار خوب اعضای این ستاد هستیم.

ملک‌زاده بیان کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه رضوی از جایگاه بسیار حساسی برخوردار است و باید رضایتمندی زائران و مسافران همواره اولویت اول در خدمات رسانی باشد.

وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای ستاد تسهیلات سفر کشور با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند امسال باید به صورتی برنامه ریزی کنیم که نوروز را مردم با شادی و نشاط سپری کنند.

ملک‌زاده بیان کرد: یکی از برنامه های در نظر گرفته شده در راسای ایجاد نشاط در جامعه ، جشنواره ملی صدای بهار است که در کل کشور در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه برنامه‌های شاد این جشنواره‌ها از فردا قطع می‌شود و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: بهار 92، بهار پیروزی و ایستادگی است و در حقیقت با توجه به تحریم‌های گسترده و فشارهای استکبار جهانی بر ایران و از طرفی استقامت بی نظیر ملت شریف ایران، بهار سال 92، بهار پیروزی و ایستادگی است.

وی یادآور شد: باید دست به دست هم داده و شرایط خدمت رسانی مطلوب به زائران را فراهم آوریم چرا که خدمت به زائران امام هشتم(ع) اجر معنوی نیز دارد.

ملک زاده با تاکید بر نبود هیچ گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری سطح کشور افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ افزایش نرخی نداشتیم به گونه‌ای که حتی برخی از استان‌ها و شهرهای کشور با 10 درصد کاهش نرخ، تسهیلات ارائه دادند.

وی تاکید کرد: در همین راستا در کل کشور به ویژه در خراسان‌رضوی و مشهد مقدس، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی واحدهای اقامتی و پذیرایی، واحد متخلف بلافاصله تعطیل و پلمب می‌شود.