نوشهر- خبرگزاری مهر: ششمین دوره جشنواره ملی سبزینه با اجرای برنامه های فرهنگی هنری  در نوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره شامگاه یکشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، نماینده مردم نوشهر و چالوس، نماینده مردم نور و محمودآباد، معاون دانشگاه مازندران، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی و هنرمندانی چون ایرج راد، رضا نیکخواه، سیاوش خیرابی و ورزشکاران بنامی چون کیانوش رحمتی، اکبر میثاقیان، بهمن طهماسبی همراه با استقبال چشمگیر مردم نوشهر در سالن جهان پهلوان حسن رنگرز این شهر برگزار شد.

در این مراسم شهردار نوشهر اظهارداشت: هر سال که از عمر این جشنواره می گذرد بر کیفیت آن افزوده می شود که قطعا یکی از دلایل بالارفتن سطح کیفی آن استقبال بیش از پیش شهروندان و مسافران نوروزی است که جای تقدیر دارد.
 
علی امانی با بیان اینکه در این جشنواره همانند سنوات قبل ضمن اهدای یک دستگاه پراید و 15 جایزه متنوع به برندگان خوش شانس در پرداخت عوارض صنفی اهدا می شود گفت: همچنین از نفرات برتر ارائه کننده سازه سبزینه در این جشنواره تجلیل ویژه می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه هدف از برپایی این جشنواره دور هم بودن است نه برد و باخت افزود: خروجی سلسله جشنواره های سبزینه را هرسال با افزایش مشارکت مردم در پرداخت عوارض شاهدبودیم که این امر در سال گذشته با ضریب مشارکت 76درصدی نسبت به سال قبل آن همراه بوده است.
 
امانی با اشاره به اینکه 5 هزار و 103 فیش پرداخت عوارض در سال گذشته صادر شده است گفت: از این تعداد 4 هزارو 642 نفر از واحدهای مسکونی و461 نفر در بخش واحدهای صنفی با ما همراه بودند که نتیجه آن نیز 570 میلیون تومان بوده است.
 
شهردار نوشهر توسعه و آبادانی هر شهری را منوط به مشارکت شهروندان آن دانست و اظهارداشت: خوشبختانه همراهی مردم در بسیاری از زمینه ها شامل حال ما شد و این انگیزه در ما ایجاد شد که در راستای اهداف مهم گامهای اساسی برداریم. در همین رابطه آغاز عملیات احداث اولین نیروگاه زباله سوز کشور از محل سفر رهبری و اعتبارات دولتی را داشتیم که در همین راستا استانداردر جشن سبزینه سال گذشته قول مساعدت 7 میلیارد تومانی را دادند که کل آن محقق شد تا در راه آغاز عملیات احداث آن هزینه شود.
 
امانی احداث بزرگترین اسکله تفریحی توریستی کشور در منطقه نمونه گردشگری سیترا، احداث مجتمع تجاری همافران، احداث پارک جنگلی و صدها پروژه مهم در نقاط مختلف شهر را از برنامه های در دست اجرای این شهرداری برشمرد و گفت:لازم می دانم در این رابطه از همراهی صمیمانه شورای اسلامی شهر و شهروندان فهیم نوشهری تقدیر ویژه داشته باشم.
 
وی از مطالعه اولین پل روگذر درون شهری در تقاطع هلستان خبر داد و گفت: کار سنگین ادامه نهضت پیاده رو سازی و نهضت آسفالت با هدف و شعار نوشهر بدون کوچه خاکی را نیز در برنامه داریم.
 
اجرای موسیقی توسط برادران قلی پور، پویا بیاتی و مهدی لطفی خواننده بومی، قرعه کشی بین پرداخت کنندگان عوارض صنفی، انتخاب و معرفی برترین سبزه های جشنواره و اجرای طنز از دیگر برنامه های این جشنواره بوده است.
 
برنده خوش شانس جایزه ویژه یک دستگاه پراید پرداخت کنندگان عوارض، خورشید شایگان بوده و نفر برگزیده جشنواره ملی سبزینه طاهره ترابی فر با طرح فلسفی دست شهید اعلام شد. همچنین شش طرح دیگر با عنوان شمسه (طرح سنتی) ، رومیزی و گلدان، جعبه چهل تکه، سرسبز ، طرح نانو ، دعای تحویل سال نیز برگزیده شد.