آمل - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: طرح آرامش بهاری، نوروز امسال در 20 بقعه متبرکه و مقابر امامزادگان شهرستان اجرایی شد.

حجت الاسلام حسین مهدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اجرای این طرح تعدادی ازروحانیان در خیمه های معرفت که در امامزاده ها برپا شده است، خدمات مشاوره ای، قرآنی، نقاشی کودکان، گفتمان های دینی و نرم افزار های بصیرتی ارائه می دهند.

وی، برگزاری نمایشگاه و مسابقه های آرامش بهاری و عفاف و حجاب درامامزاده ها و بقاع متبرکه و برگزاری ویژه برنامه های ایام فاطمیه را از دیگر برنامه های این طرح اعلام کرد.

مهدیان با اشاره به اینکه در کنار اجرای طرح آرامش بهاری کارهای فرهنگی هم انجام می شود، تصریح کرد: با تهیه بروشور امامزاده ها و دیگر اماکن متبرکه شهرستان آمل نیز بیشتر به مسافران معرفی می شوند.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته با اجرای این طرح از لحظه تحویل سال نو و تعطیلات نوروزی مردم در فضاهای معنوی در کنار بقاع متبرکه حضور پرشوری داشتند، گفت: برگزاری دعای توسل آخرین چهارشنبه اسفندماه، غبار روبی و عطرافشانی حرم و گلزار شهدا، برپایی خیمه معرفت همراه با نمایشگاه آرامش بهاری، برگزاری مراسم تحویل سال نو و برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی فاطمیه اول از جمله این برنامه ها است.

مهدیان گفت: طرح فرهنگی آرامش بهاری با هدف پذیرایی از زائران و گردشگران نوروزی، ارائه تسهیلات آسان تر در امور زیارتی و فرهنگی و مسافران و میهمانان نوروزی که امامزاده ها و اماکن متبرکه را برای بهره گیری و کسب آرامش معنوی در تعطیلات عید نوروز انتخاب می کنند، اجرا می شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در تعطیلات نوروز برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان و ارائه تسهیلات نوروزی به مسافران از 25 اسفندماه در بقاع متبرکه آمل آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت .

شهرستان آمل 98 بقعه متبرکه دارد.