آمل - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی در آمل، پیش بینی کرد: 10 هزار فرهنگی کشور در مراکز اسکان آمل پذیرش شوند.

اکبر لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند مدرسه و مجموعه های ورزشی به صورت پشتیبان برای اسکان فرهنگیان و سایرمسافران نوروزی آماده دارد.

وی اضافه کرد: پذیرش مسافران خانواده های فرهنگیان ومسافران غیرفرهنگی در واحدهای آموزشی شهرستان آمل از27 اسفند امسال آغاز تا 12 فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این مدت بیش از 100فرهنگی در اجرای این طرح همکاری خواهند کرد.

لطفی افزود: همه واحدهای آموزشی که به اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی اختصاص داده می شود، به امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، نمازخانه، پتو، آشپزخانه، حمام، و سرویس بهداشتی مجهز هستند.

وی ادامه داد: اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر آمل که در منطقه (کرسنگ) در جاده هراز واقع شده برای اسکان از فرهنگیان و میهمانان نوروزی اختصاص داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش آمل، از افزایش ورود مسافران فرهنگی از سراسر کشور برای اقامت در مدارس اسکان تعطیلات نوروزی سال 92 در این شهرستان خبر داد.

لطفی گفت: 186 کلاس درس 24 مدرسه و مجتمع های آموزشی شهرستان آمل برای اسکان فرهنگیان و سایر مسافران از سراسر کشوردر تعطیلات نورورزی اختصاص داده شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از شش هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه های آموزشی آمل اسکان یافتند، ابرازامیدواری کرد: با تمهیدات و افزایش ظرفیت واحدهای آموزشی به امر اسکان، حدود ده هزار مسافر فرهنگی وغیر فرهنگی در آمل اسکان یابند.

شهرستان حدود 400 هزار نفری آمل بیش از 400 واحدآموزشی دارد.