گرگان - خبرگزاری مهر: راه و شهرسازی گلستان در سال 91 فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت که ساخت مسکن مهر در تپه های رانشی، تحویل نیمه کاره تا برکناری مدیرکل راه و شهرسازی از مهمترین حوادث مسکن و شهرسازی گلستان در سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت ماه سال 91 با حضور رئیس جمهور در گلستان 9 هزار و 679 واحد مسکن مهر با اعطای بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات، افتتاح شد که از این تعداد یکهزار و 212 واحد، دولتی و هشت هزار و 467 واحد، خود مالکی بوده است.

طرح مسکن مهر از سال 86 در گلستان کلید خورد که ساخت 49 هزار واحد مسکن مهر و نوسازی هشت هزار و 500 واحد مسکن در بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفت.
 
به اذعان برخی متقاضیان مسکن مهر در گرگان، جانمایی نامناسب پروژه در مکانی دور از شهر، تاخیر و خلف وعده در زمان بهره برداری و واگذاری از جمله مشکلات این طرح است.
 
در گرگان دو سایت مسکن مهر شامل راه آهن و زیتون در حال ساخت است که به رغم آنکه قرار بود سه هزار و 100 واحد مسکن مهر سایت زیتون شهریورماه سال گذشته به بهره برداری رسد، همچنان نیمه کاره مانده است.
 
 
پروژه 700 واحدی مسکن مهر کردکوی قرار بود خردادماه سال قبل تحویل متقاضیان شود که تاکنون تنها در یک بلوک 68 واحدی خانوارها مجبور به سکونت شدند و این واحدها به اذعان برخی ساکنان تنها دیوار و سقف خالی است و از برخی امکانات مورد نیاز محروم است.
 
نبود انباری، پارکینگ، نیمه کاره بودن ساختمان، نداشتن مدرسه، ایاب و ذهاب از جمله مشکلات مسکن مهر کردکوی بیان شد.
 
در کلاله نیز دو سایت مسکن مهر هر یک با 204 واحد احداث شد که به اعتقاد برخی کارشناسان و اهالی، ساخت چند بلوک روی تپه و خاکهای سست نگرانی برای خانوارهای ایجاد کرده است.
 
برخی ساکنان مسکن مهر کلاله در این زمینه می گویند، هنوز مسکن مهر افتتاح و تحویل نشده، دیوارهای برخی بلوک ها و واحدها ترک برداشته و این امر آرامش خانوارها را سلب کرده است.
 
در کلاله دو تعاونی اقدام به ساخت مسکن مهر کرده اند که در 18 واحد سه بلوک ترک هایی ایجاد شده است و برای تحکیم وضعیت موجود در 18 واحد کلاله باید اقدامات سریع و فروی انجام شود.
 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: مسکن مهر کردکوی از همان بنیان مشکل داشت و برای رفع مشکل، پروژه باید به یک سرمایه گذار تحویل شود.
 
حسینعلی خواجه مظفری درباره نشست کردن بلوکهای مسکن مهر کلاله گفت: در بلوک 70 و 71 مسکن مهر کلاله نشست هایی داشتیم که مهندس ژئوتکنیک این مسئله را در هنگام اجرای طرح تذکر داده بود.
 
خواجه مظفری با اشاره به مشکلات مسکن مهر گرگان گفت: تعاونی مسکن مهر فجر سه در گرگان فاجعه بار آورد و توانستیم که هیئت مدیره قبلی را با کمک اعضای تعاونی جابجا کنیم و یک گروه جدید را روی کار آوریم.
 
وی درپاسخ به تحویل نیمه کاره برخی واحدها به متقاضان گفت: تحویل این واحدها به اصرار خود متقاضیان بوده که در نهایت مجبور به تحویل شده است.
 
طبق وعده مسئولان تا پایان دولت دهم حدود 24 هزار واحد مسکن مهر در مناطق مختلف گلستان به بهره برداری می رسد و پرونده مسکن مهر استان بسته می شود. 
 
 
راه و شهرسازی گلستان با همه فراز و نشیب هایش در اجرای پروژه های در ماههای پایانی سال با شوک بزرگ دستگیری برخی مدیران ارشد این اداره کل مواجه شد.
 
برخی مدیران ارشد راه شهرسازی گلستان با تلاش نیروهای گمنام امام زمان(عج) به اتهام مسائل مالی دستگیر شدند و تحقیقات از این افراد هم اکنون نیز ادامه دارد.
 
در پی این اقدام، مدیرکل قبلی راه و شهرسازی گلستان برکنار شد و عادل مصدقی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل مشغول خدمت شده است.