قم - خبرگزاری مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بزرگداشت ایام فاطمیه را بزرگداشت قیام عاشورا و پاسداشت رسالت پیامبر(ص) دانست.

حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در تقارن یک مناسبت شاد و یک مناسبت حزن انگیز نباید تصور شود افراد دچار یک تضاد یا پارادوکس شده اند.

 وی با بیان اینکه می توان با مدیریت دقیق هردو مناسبت را گرامی داشت، گفت: یکی از این مناسبت ها یکی از سنت های باستانی به نام نوروز است و آنچه در نوروز مطرح است تحت لوای آثار ارزشی دیده می شود.

علیدوست افزود: از جمله مسائلی که در نوروز دارای حسن شهرت است می توان به خانه تکانی، توجه به نظافت، کنار گذاشتن ناراحتی ها و توجه به دوستان و خانواده و به خصوص صله ارحام است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از این کارها تعارضی با ارزش های دینی ندارد، گفت: اگر هموطنان مراسم خیری نیز مدنظر دارند تلاش کنند پس از ایام فاطمیه برگزار کنند و اگر قصد برگزاری جشن ندارند می توانند با رعایت مسائل شرعی حرمت هردو اقدام را حفظ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در ایام فاطمیه نیز افراد در عزاداری ها  و مراسماتی شرکت می کنند، گفت: در این شرایط افراد می توانند بعد از انجام عزاداری خود به دیدار اقوام که کار پسندیده ای نیز است بروند.

علیدوست اضافه کرد: آنچه باید برای ما مهم باشد برگزاری مراسم فاطمیه است و این مراسم باید همچون روز عاشورا بزرگ نگه داشته شود.

وی اظهار داشت: این ایام نباید تحت تاثیر هیچ تصوری قرار بگیرد چرا که بزرگداشت ایام فاطمیه بزرگداشت عاشورا و پاسداشت رسالت پیامبر (ص) است.