خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مجتمع چهارده معصوم خرم آباد ظرفیت احداث پژوهشکده محیط زیست را دارد.

محمد جواد محمدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت مطلوب مجتمع تحقیقاتی و گردشگری چهارده معصوم(ع) خرم آباد برای فعالیتهای زیست محیطی اظهار داشت: در حال حاضر مرکز تحقیقات محیط زیست در این محل در حال احداث است که این مجموعه قابلیت تغییر به پژوهشکده محیط زیست را دارد.

وی ادامه داد: ایجاد پژوهشکده محیط زیست در استان می تواند زمینه ساماندهی فعالیت های علمی و پژوهشی در این حوزه را فراهم کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه ایجاد پژوهشکده گامی در راستای شناسایی همه متخصصان و فعالان حوزه محیط زیست در استان لرستان است، عنوان کرد: همچنین می توان یک بانک اطلاعاتی غنی از داشته های زیست محیطی استان و همچنین فعالیتهای پژوهشی انجام شده در این حوزه را در این پژوهشکده گردآوری کرد.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین در صورت احداث این پژوهشکده همه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه محیط زیست مربوط به دستگاه های مختلف را می توان در این مرکز انجام داد و این پژوهشکده به مرکزی مرجع در این بخش تبدیل خواهد شد.

محمد حسین بازگیر مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان نیز در این رابطه به مهر گفت: در حال حاضر در مجتمع گردشگری چهارده معصوم(ع) خرم آباد سه پروژه در حوزه محیط زیست در حال احداث است.

وی با بیان اینکه مجموع زمین های اختصاص داده شده به این پروژه ها 18 هکتار است، عنوان کرد: در این زمین سه پروژه مرکز تحقیقات محیط زیست، موزه تاریخ طبیعی و مرکز قرنطینه و تیمار وحوش آسیب دیده در حال احداث است.

بازگیر ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشنهاد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مرکز تحقیقات محیط زیست در دست احداث تبدیل به پژوهشکده محیط زیست شود.