تائید حکم اعدام شیاطین پاکدشت، جزئیات جنایت در خیابان مدنی، افشای کلاهبرداری میلیاردی دختر جوان، خودکشی مرد جنایتکار در محاصره پلیس، قتل خواهر به خاطر سوءظن، قتل هفت مرد از سوی دو برادر در استان فارس و تائید حکم اعدام عروس جنایتکار از مهمترین اخبار مهر ماه سال 91 بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این ماه حکم 12 بار اعدام باند شیاطین پاکدشت که پس از ربودن زنان آنها را مورد تجاوز قرار می دادند از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد. رسیدگی به این پرونده سیاه از 29 مهر 88 با انتقال پیکر نیمه‌جان زن جوانی به بیمارستانی در شهرستان پاکدشت آغاز شد. راننده خودروی سواری که این زن را با کمک مأموران کلانتری 14 حصار امیر به بیمارستان رسانده بود به مأموران گفت: دقایقی قبل پیکر زن جوانی را کنار جاده دیدم. وقتی برای کمک به طرفش رفتم بریده بریده از سیاوش و کریم - سرنشینان پراید فراری - حرف می‌زد. بنابراین مأموران پلیس پاکدشت به تحقیق از قربانی پرداختند. زن 28 ساله نیز قبل از مرگش روی تخت بیمارستان جزئیات جنایت چهار پسر شرور را فاش کرد. چند روز بعد زن جوان بر اثر شدت خونریزی و جراحت جان باخت. سرانجام سردسته شبکه دستگیر و از خودرویش چند عدد کیف زنانه، مقداری طلا و لکه‌های خون کشف شد. سیاوش - مرد شرور - پس از روبه‌رو شدن با شاکی به سرقت، آدم‌ربایی، آزار و اذیت 5 زن و دختر به همراه همدستانش محمود، علی و کریم اعتراف کرد. اعضای شبکه نیز پس از دستگیری انگیزه خود را سرقت طلا و آزار و اذیت طعمه‌هایشان عنوان کردند. در ادامه شیاطین پاکدشت در دادگاه کیفری محاکمه و سیاوش، به اتهام 5 فقره تجاوز، شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، به 5 بار اعدام، 25 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد. محمود، به اتهام 4 فقره تجاوز،‌ شرکت در آدم‌ربایی و سرقت،‌ به 4 بار اعدام، 25 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد.علی، به اتهام 3 فقره تجاوز، شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، به 3 بار اعدام، 25 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شد.با تائید حکم اعدام در دیوان عالی کشور دو تن از متجاوزان در ملاءعام اعدام شدند یکی از آنها نیز قبل از اجرای حکم در زندان خودکشی کرد. آخرین عضو باند هم پس از نقض حکمش به اعدام و قصاص محکوم شد.

جزئیات جنایت در خیابان مدنی

در این ماه اقدام جنون آمیز پسر 23 ساله در خیابان مدنی جنایتی هولناک را رقم زد. عقربه های ساعت 11 و 30 دقیقه را نشان می داد که حسین وارد یک مغازه قصابی در خیابان مدنی تهران شد و با تهدید مرد قصاب چاقویش را گرفت. او سپس با چاقوی سلاخی مرد قصاب را مجروح کرد و از مغازه خارج شد. پسر جنایتکار سپس به سوی عابران حمله کرد و در طول مسیری 700 متری 10 زن و مرد دیگر را هدف حمله مرگبار خود قرار داد.پس از اعلام این خبر تحقیقات گسترده ای برای دستگیری مرد جنایتکار آغاز شد و مجروحان به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدند. یکی از مجروحان مرد 30 ساله ای بود که به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.در حالی تجسس های پلیس در این رابطه ادامه داشت حسین با مراجعه به پلیس قم خود را تسلیم کرد. او در بازجویی ها گفت : انگیزه خاصی برای این جنایت نداشته و صدائی در گوشش گفته که برو و مردم را با چاقو بزن. من هم به دستورات آن صدا عمل کردم. ساعت 12 روز سه شنبه پسر جنایتکار برای بازسازی صحنه قتل به محل حادثه منتقل شد که به دلیل ازدحام جمعیت و هجوم خانواده مقتول و مجروحان بازسازیی صحنه قتل نا تمام ماند. در ادامه عامل جنایت خیابان مدنی طی دو مرحله به پزشکی قانونی منتقل شد و سلامت روحی و روانی او و اعتیادش از سوی متخصصان مورد بررسی قرار گرفت.متخصصان پزشکی قانونی هم  سلامت روحی و روانی او را تائید کردند. در ادامه پرونده با اتهام محاربه به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستاده شد. حسین در جلسه محاکمه گفت : من روز حادثه دچار جنون شده بودم. بعد از اقدام هولناکم به قم رفته و آنجا توبه کردم. بعد هم خود را به ماموران معرفی کردم. قاضی صلواتی بعد از آخرین دفاعیات پسر جوان او را به اعدام محکوم کرد. حکم هم در شعبه 11 دیوان عالی کشور تائید شد.

کلاهبرداری میلیاردی دختر جوان

در این ماه دختر تبهکار که با همدستی خواستگارش هفت میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد. دختر جوان به بهانه سرمایه گذاری در بازار ارز از افرااد زیادی پول گرفته و پس از آن متواری شده بود. او برای فریب طعمه های خود در ابتدا سود خوبی به آنها داده بود اما پس از گرفتن حدود هفت میلیارد تومان از سرمایه گذاران به طور ناگهانی ناپدید شد.با طرخ شکایت های مشابه علیه زن تبهکار کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده و در گام نخست خواستگار متهم را دستگیر کرده و دریافتند دختر جوان به سرمایه گذاران چک خواستگارش را داده و او را هم فریب داده است. سرانجام مخفیگاه دختر کلاهبردار از سوی کارآگاهان شناسایی شد و ماموران او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

خودکشی مرد جنایتکار

از دیگر اخبار حوادث مهم این ماه خودکشی مرد جنایتکار در محاصره ماموران پلیس بود. 10 مهر امسال زنی با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی از ناپدید شدن پسر 40 ساله اش خبر داد . او در شکایت خود به ماموران گفت : او چند روز قبل از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت در ابتدا تلفنی با هم در ارتباط بودیم اما ناگهان تماس تلفنی او هم قطع شد.در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم اطلاع پیدا کردند که فقدانی به واسطه اعتیاد به مصرف موادمخدر از نوع شیشه ، با یکی از اراذل و اوباش و فروشندگان موادمخدر در بومهن و پردیس ، به هویت آرش . ف 37 ساله در ارتباط بوده که با انجام تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که فقدانی در زمان خروج از منزل ، قصد خرید موادمخدر از آرش . ف را داشته است .با محاصره ی مخفیگاه آرش ، وی پس از اطلاع از حضور مأموران در محل ابتدا تلاش داشت تا با استفاده از یک قبضه شمشیر از محل متواری شود که با شلیک چند تیر هوایی از سوی کاراگاهان و با توجه به محاصره محل ، موفق به این کار نشد و به طبقه دوم مخفیگاه خود بازگشت . آرش که راه فراری برای خود پیدا نکرده بود ، با تهدید یک قبضه چاقو ( خنجر ) کارآگاهان را تهدید کرد که در صورت تلاش آنها برای دستگیری وی ، اقدام به خودکشی خواهد کرد و در حالیکه کارآگاهان تلاش داشتند تا از طریق گفتگو او را مجبور به تسلیم شدن کنند ، اقدام به خودکشی کرد که قبل از حضور اورژانش در محل و به شدت جراحت وارده و خونریزی شدید حاصل آن ، در طبقه دوم مخفیگاهش فوت کرد.

قتل خواهر به خاطر سوءظن

همچنین مرد جوان که به خاطر سوءظن خواهرش او را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود ،در این ماه جزئیات جنایتش را تشریح کرد.ماموران پلیس شهرستان فسا پس از اطلاع از قتل دختر جوانی در این شهر تحقیقات در این رابطه را آغاز کردند. تیم جنائی پس از حضور در محل دریافتند نرگس به دلیل اصابت ضربه های جسم تیز به گردنش جان باخته است. عامل جنایت قبل از قتل دست و پای قربانی را با طناب بسته بود.سرقت نشدن طلاهای قربانی و وسایل خانه و نبود آثاری از ورود به زور بر روی در احتمال قتل از سوی قاتلی آشنا و با انگیزه انتقامجویی را مطرح کرد.ماموران در جریان تحقیقات دریافتند که مقتول با یکی از برادرانش به نام نیما اختلاف داشته است. با کشف این سرنخ نیما دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد که در بازجویی های مقدماتی منکر قتل شد.ماموران که متوجه تناقض گویی های پسر جوان شده بودند به بازجویی ها ادامه دادند. تنها مظنون جنایت سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت : مدتی بود به خواهرم مظنون بودم. تصور می کردم که او ارتباط پنهانی دارد. برای رهائی از این افکار تصمیم به قتل نرگس گرفتم به همین خاطر شب حادثه با تهیه چاقوئی به خانه رفتم و دست و پای خواهرم را بستم و در حالی که التماس می کرد او را کشتم.

افشای راز 7 جنایت

در این ماه کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان دو برادر مسلحی را در این شهر دستگیر کردند که در جریان یک اختلاف طایفه ای چهار تن را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند. سال 78 در یکی از روستاهای فارس اختلافی در میان دو خانواده ایجاد می شود که این اختلاف به یک فقره قتل منجر می شود.پس از این اتفاق به دلیل عدم رجوع این دو خانواده به قانون و اقدام به انتقام جویی این موضوع ادامه پیدا می کند به نحوی که طی 13 سال هفت نفر از این دو خانواده به قتل می رسند.سال 78، 83،85، و91 این قتلها انجام شده که شروع تمامی این قتلها اختلاف کوچک خانوادگی بوده است.با انجام کارهای اطلاعاتی و انجام طراحی های مختلف عملیاتی محلهای فعالیت این افراد شناسایی شد و سپس در یک عملیات دو نفر که برادر هستند از یک خانواده دستگیر شدند. چهار فقره قتل به این دو برادر نسبت داده شده که پس از انجام این قتلها به استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مازنداران و.. پناه برده بودند.

عروس جنایتکار پای چوبه دار

زن جوان که به خاطر کینه قدیمی، مادر شوهر خود را به قتل رسانده بود در مهر ماه با تایید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. شامگاه 24 تیر سال 87 ماموران کلانتری 161 ابوذر در جریان قتل زن 55 ساله ای در خانه اش قرار گرفتند.ماموران پس از حضور در محل دریافتند فاطمه از سوی قاتلی آشنا به قتل رسیده است.عامل جنایت ابتدا با دو ضربه کارد فاطمه را مجروح کرده و بعد او را با سیم برق خفه کرده بود.در ادامه با حضور کارآگاهان جنایی تحقیقات برای افشای راز این جنایت آغاز شد. در بررسی های مقدماتی مشخص شد، مقتول با پسر و عروسش زندگی می کرد و با آنها اختلاف شدیدی داشت.از سوی دیگر همزمان با این قتل عروس مقتول به نام معصومه نیز ناپدید شده بود. در حالی که تحقیقات در محل ادامه داشت معصومه به خانه بازگشت و دربازجویی ها به قتل مادر شوهرش اعتراف کرد.او درباره انگیزه اش گفت : من از همسرم بزرگتر بودم و مدام مادرشوهرم این موضوع را به رخم می کشید. اذیت های او باعث شد در یک لحظه تصمیم به قتلش بگیرم به همین خاطر ابتدا با چاقو دو ضربه به او زدم بعد با سیم برق خفه اش کردم.متهم به قتل در ادامه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد که با انکار اعترافات قبلی خود ، ارتکاب جنایت را به گردن شوهرش انداخت.قضات دادگاه پس از دوجلسه محاکمه معصومه را به قصاص محکوم کردند. با اعتراض زن جوان پرونده اش به شعبه 16 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص را تایید کردند.