ساری - خبرگزاری مهر: ستاد تسهیلات سفر مازندران از یک هفته قبل عید 92 فعالیت خود را آغاز کرده به گونه ای که خبرنگاران رسانه های مجازی، فعال ترین اعضای ستاد نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد تسهیلات سفرمازندران در نوروز 92 از انسجام بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار است . دستگاهها و سازمانهای عضو ستاد روزانه به انجام وظایف خود مشغولند تا گردشگران نوروزی فضایی توام با آرامش و امنیت را در مازندران سپری کنند.

از بین مجموعه های دولتی و غیر دولتی عضو ستاد، برخی حضور آنان پررنگ تر است و تمامی امکانات خود را برای خدمت به مسافران نوروزی به کار گرفته اند. ستاد تسهیلات سفر استان یکی از فعالترین ستادهای کشور محسوب می شود.

از مجموعه مدیران استانداری تنها هادی ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و شعبانعلی واحدی مدیرکل بازرسی استانداری پیگیر امور ستاد هستند و سایر مسئولان تاکنون فرصت نکرده اند که به خیابان جام جم و ساختمان اداره کل گردشگری بیایند. برخی مدیران عضو ستاد نیز تاکنون رویت نشده اند و گویا به سفرهای نوروزی مشغول هستند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران و مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در ردیف مدیرانی قرارمی گیرند که بیشترین آمد و شد را به ستاد داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران که جلسات متعدد ستاد تسهیلات سفر را مدیریت کرد، از غیبت برخی مدیران که حتی برای یکبار هم به ستاد نیامد، انتقاد کرد.

وی به تلاشهای گسترده ای که ستاد برای گردشگران نوروزی داشته، اشاره کردو خطاب به مدیران کم توجه گفت: آقایان عید دیدنی تمام شد.

هادی ابراهیمی به رشد قابل توجه سفرهای نوروزی به مازندران در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و افزایش رضایتمندی مسافران را بیانگر فعالیتهای هزاران نیروی ذکر کرد که در سراسر استان به خدمت مشغول هستند.

هادی ابراهیمی اعلام کرد که حرفها و گلایه هایی دارد که پس از تعطیلات نوروزی بیان می کند.

فعالترین میز

خبرنگاران فعالترین میزهای ستاد را به خود اختصاص داده اند. خبرنگاران خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی لحظه به لحظه به انعکاس اخبار رویدادهای نوروزی استان می پردازند. ستاد تسهیلات سفر مازندران از لحاظ خبری پیشتاز است و خبرنگاران با استقرار در ستاد، سفرهای نوروزی را از جنبه های مختلف رصد و تحلیل می کنند و مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی مازندران از اسفند ماه خود را برای کارآمدی هرچه بیشتر ستاد مهیا کردند.

"عید آمد وقت ول ولی شد  هنگام شکوفه هلی شد" این قطعه شعر معروف سیف اله فرزانه مدیرکل گردشگری مازندران است که در همه جلسات، طلیعه سخنانش قرار می دهد و اعضای ستاد آن را بلدند. "نوروز بانان بی نوروز" هم عنوانی است که فرزانه به اعضای ستاد تسهیلات سفر نسبت می دهد.

گوجه و خیار در ستاد

کار ستاد فقط بررسی حجم سفرها، اقامت، رویدادی های فرهنگی، امنیت و سلامت گردشگران نیست. حتی پای بررسی وضعیت قیمت گوجه و خیار هم به جلسات ستاد باز شد. معاون سیاسی وامنیتی مازندران دستور داد تا مدیران کل بازرسی استانداری و تعزیرات حکومتی دلایل افزایش قیمت خیار و گوجه را بررسی کنند.

حرف دل همه اعضای ستاد

معاون حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیروز به ستاد سفر مازندران آمد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پس از گزارش مدیرکل گردشگری استان به بیان سخنانی پرداخت که حرف دل همه اعضای ستاد بود.

وی خطاب به معاون سازمان گردشگری کشور گفت: مازندران گردشگر پذیرترین استان کشور است اما متاسفانه با امکانات و توان استانی خدمات ملی می دهد.

ترافیک حضور مسافران زندگی مردم استان را مختل می کند .وضعیت جاده های استان مناسب نیست. از شما می خواهم مشکلات مازندران را به دولت منتقل کنید.تلاشهای شبانه روزی است. اما کمبودها را نیز نمی توان انکار کرد.

تحصن با سوت

تابستان دیگری در راه است. اما نیروهای غریق نجات مستقر در سواحل استان هنوز دستمزد تابستان سال گذشته خود را دریافت نکرده اند. رئیس هیئت نجات غریق استان از معاون امور مجلس سازمان گردشگری خواست تا پیگیر این موضوع باشد.

ناجیان غریق مستقر در طرح های سالمسازی دریا به میلیون ها گردشگر سفر کرده به مازندران خدمت می کنند اما حقوق ناچیزشان از محل اعتبارات استانی باید پرداخت شود که این مهم نیز تاکنون  محقق شده است.

به گفته رئیس هیئت نجات غریق استان اگر ناجیان غریق با سوت و کلاهشان روبروی استانداری تحصن می کردند شاید امروز خانواده آنها برای دریافت مطالباتشان با وی تماس نمی گرفتند.

........................

گزارش : عباس مهدوی