آمل - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: بودجه شهرداری آمل در سال 92 نسبت به سال 91 بالغ بر 16 درصد رشد داشته است.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از مجموع بودجه مصوب شده شهرداری و سازمان های وابسته شهرداری این شهر حدود 183 میلیارد ریال صرف امور جاری و 247 میلیارد صرف طرح های عمرانی و شهری خواهدشد، افزود: در بین 9 سازمان وابسته شهرداری، سازمان عمران با 91 میلیارد ریال بیشترین و سازمان بهسازی و نوسازی با 7.5 میلیارد ریال کمترین بودجه را به خودش اختصاص دادند.

وی ادامه داد: تکمیل طرح نیمه کاره عمرانی شهری نظیر بلوار ولایت، بلوار سردار شهید خلبان قاسمی در بودجه سال 92 پیش بینی شده که با بهره برداری از آنها وضعیت ترافیک در سطح شهر به شرایط ایده آل ومطلوب خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به اینکه هرگونه عوارضی که از شهروندان دریافت می شود صرف عمران و آبادی شهر می شود اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم شهرداری را از نهادی صرفا خدماتی به نهادی خدماتی ،اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم تا تاثیر شهرداری درامور فرهنگی و اجتماعی درزندگی روزمره شهروندان بصورت ملموس تری مشاهده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: هم اکنون بیشترین درآمد شهرداری از بابت اخذ صدور پروانه وعوارض از شهروندان بوده که با برنامه هایی که تدوین شده و با استفاده از نظرهای کارشناسان ومشاوران به درآمدهای پایدار برای اداره شهر دست یافت.

 قاسمی با اشاره به اینکه مشاركت دادن مردم در امور واقعي شهر براي تحقق توسعه پايدار و چشمگير امري ضروري محسوب می شود، یادآورشد: بدون شك مشاركت دادن شهروندان در امورمختلف شهرنتايج مثبتي را به دنبال دارد و به سرعت بخشيدن، پيشرفت و توسعه امور كمك شايان توجه‌اي مي كند و رسيدن به اهداف را سان تر مي‌ کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل، از تصویب بودجه 690 میلیارد ريالی پیشنهادی شهرداری آمل و سازمانهای وابسته شهرداری با 16 درصد افزایش در مقایسه با بودجه پارسال توسط اعضای این شورا خبر داد.

علی قاسمی گفت: کار رسیدگی بودجه سال 92 شهرداری آمل و 9 سازمان وابسته شهرداری برگزاری جلسات فوق العاده اعضای شورا در اواخر سال گذشته تصویب شد.

وی افزود: با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر آمل 430 میلیارد ریالی سهم شهرداری آمل و 260 میلیارد ریال سهم سازمانهای وابسته شهرداری است.

شهر آمل بیش از 250 هزار نفر جمعیت دارد.