ساری - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در نوروز 92 از کاهش هفت درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 91 برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ پاسداراحمد رضا رادان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی مازندران با قدردانی از مردم در رعایت قوانین راهنمایی رانندگی، از کاهش هفت درصدی تلفات حوادث ناشی از رانندگی در کشور خبر داد.

وی افزود: بیش از 95 درصد مردم قانون را رعایت می‌کنند.

رادان، 17 درصد تصادفات فوتی در ایام تعطیل را ناشی از انحراف به چپ خودروها دانست و تصریح کرد: 100 نفر به دلیل انحراف به چپ و تجاوز به چپ کشته شدند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، 38 درصد تصادفات را واژگونی خودروها اعلام کرد و گفت: تعداد 100 نفر در بحث واژگونی خودروها جان خود را از دست دادند و بیش از هزار نفر راهی بیمارستان شدند.

رادان، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی را دو موضوع اصلی در تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: انحراف به چپ ناشی از شتاب و سرعت خودروها بوده ضمن اینکه عدم استراحت کافی رانندگان موجب واژگونی خودروها می‌ شود.

وي با اشاره به حضور مردم در روز طبيعت در مناطق گردشگري كشور، افزود: مراكزي كه مردم در سفر طبيعت در آنجا اقامت دارند پيش بيني استقرار نيروي انتظامي اتخاذ شده است.

مازندران در ایام نوروز از پرترددترین جاده های کشور است.