تبریز – خبرگزاری مهر: مردم آذربایجان شرقی بار دیگر در حالی با افزایش قیمت میوه روبرو شده اند که بازار خرید میوه به ویژه پرتقال برای دید و بازدید های عید از تب و تاب نیفتاده و هستند مسافرانی که از دیگر استان های ایران برای دیدن اقوام خود به آذربایجان شرقی سفر می کنند.

محمد علی صدیقی ، نائب رئیس مجمع امور صنفی شهرستان تبریز در این باره به خبرنگار مهر گفت:عدم مدیریت عرضه  میوه در ایام عید از طرف ستاد تنظیم بازار باعث شد تا تعهدات از طرف اداره کل صنعت ،معدن و تجارت آذرایجان شرقی محقق نشود.

وی افزود:طرح تنظيم بازار ويژه ايام نوروز با ایجاد 50 ایستگاه عرضه میوه نوروزی در سطح شهر تبریز آغاز شد و به این ترتیب مصوب شد تا پنجم فروردین میوه با نرخ دولتی عرضه شود ، ولی از دوم فروردین شاهد عدم توزیع پرتقال در این مراکز شدیم.

صدیقی با اشاره به عدم کیفیت در میوه پرتقال توزیع شده ادامه داد: وجود آفت در این میوه باعث بی کیفیت بودن آن شد و کارخانجات با استفاده از تکنولوژی واکس میوه توانستند شفافیت در پوست پرتقال عرضه شده در عید امسال ایجاد کنند.

نماینده منتخب استان در شورای اصناف کشور و نایب رئیس مجمع امور صنفی شهرستان تبریز همچنین کمبود این میوه را افزایش مصرف سرانه و تقاضا در ایام نوروز عنوان کرد و اضافه کرد: سایر میوه های عرضه شده در ایام نوروز با کیفیت مطلوب عرضه شد ولی با این حال افزایش قیمت در این ایام غیر منطقی است.

محمد علی صدیقی با تاکید بر بالا بودن قیمت موز در این استان اظهار داشت: واردات این میوه در اختیار چند تاجر خاص است و قیمت گذاری توسط این تاجران انجام می شود.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز نیز در گران  شدن این میوه بی تاثیر نیست.