آمل - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آمل گفت: از 28 اسفند 91 تاکنون، بالغ بر 40 هزار گردشگر در اقامتگاههای آمل اسکان یافتند.

محمد رضا شیدفر در گفتگو با خبرنگار مهر، اطلاع رسانی  بهتر از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان از طریق رسانه ها و توزیع برشورها در افزایش ورودی مسافران نوروزی و اقامت بیشتر آنان در این شهرستان تاثیر گذار دانست.

وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی واحدهای پذیرش مسافران نورزی در شهرستان آمل ،تعداد اقامت این مسافران در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 12 درصد افزایش داشته است.

شیدفر یادآورشد: از 28 اسفند91 تاکنون حدود 40هزار نفر در طول تعطیلات نوروزی در اقامتگاههای شهرستان آمل اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: شهرستان آمل با داشتن بیشترین آثار تاریخی و اماکن مذهبی مازندران، پارکها و بوستانهای جنگلی و مراکز تفریحی به عنوان دروازه ورودی استان است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آمل گفت: ظرفیت اقامت مسافران در تعطیلات نوروز امسال با 20 درصد توسعه به 9 هزار و500 نفر در شبانه روز افزایش یافت.

شیدفر افزود: این تعداد شامل 470 تخت هتل، هتل آپارتمانها زیر پوشش میراث فرهنگی و گردشگری و علاوه بر آن ستادهای اسکان مدارس، زائرسراهای اماکن زیارتی، کمپ های هلال احمر، پارکها و بوستانهای شهرداری آمل و منابع طبیعی است.

وی، به افزایش زمان اقامت مسافران نوروزی امسال در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: به دلیل فراهم بودن امکانات رفاهی در نقاط مختلف شهرستان آمل مدت اقامت مسافران نوروزی از دو روز سال گذشته به حدود سه روز در تعطیلات نوروز 92 افزایش یافته است.

 شهرستان آمل از مناطق مهم گردشگری و اقامتی مسافران نوروزی در مازندران محسوب می شود.