سنندج - خبرگزاری مهر: امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از گرانی های چند روز اخیر به ویژه در چندین قلم کالای خاص، گفت: موج جدید گرانی های اخیر مشکلات مردم را افزایش داده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا حسام الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: گرانی های چند ماه اخیر مشکلات جدی را برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه به وجود آورد ولی متاسفانه طی چند روز اخیر نیز بار دیگر شاهد گرانی های جدید در استان کردستان و سایر نقاط کشور بودیم.
 
وی با انتقاد از این وضعیت و افزایش چند برابری قیمت شماری از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، گفت: مسئولان و مدیران مربوطه باید با جدیت هر چه تمامتر در راستای کنترل و مبارزه با گرانی ها در کشور برنامه ریزی داشته باشند چرا که ادامه این وضعیت در کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
 
امام جمعه سنندج با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت گوجه فرنگی و یکی دو کالای اساسی مورد نیاز مردم طی یک هفته اخیر بیان کرد: چگونه است که یک شبه قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی به بیش از پنج هزار تومان می رسد و متاسفانه در این بین نیز کسی جوابگوی این شرایط نیست.
 
وی با اشاره به اینکه با پایان سفرهای نوروزی و تعطیلات ابتدای سال مدیران و مسئولان کشوری باید در اولین فرصت تدابیر لازم را در این خصوص اعمال کنند، گفت: گرانی باعث می شود که مسائل و مشکلات دیگری در کشور به وجود آید و به همین دلیل انتظار می رود که این وضعیت در کوتاهترین زمان ممکن ساماندهی شود.
 
ماموستا مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود مسافران و مهمانان نوروزی به استان کردستان در ایام تعطیلات سال جاری، یادآور شد: انتظار می رود که عزیزان مسافر در کنار تفریح که نیاز جدی جسم انسان است برای مسائل روحی و معنوی خود نیز برنامه ریزی داشته باشند.
 
وی بیان کرد: باید مسافران و مهمانان نوروزی در سراسر کشور در کنار تفریحات و گردشی که انجام می دهند برای انجام فرایض دینی و عمل به دستورات دین مبین اسلام همت جدی داشته باشند و خدای ناکرده این موضوع در میان هیاهوی تفریحات و سرگرمی ها فراموش نشود.
 
امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و همراهی مردم در تمامی عرصه ها زمینه برای رشد و توسعه همه جانبه کشور فراهم شود.