ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام گفت: حرکت کاروانهای راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی نویدبخش بهاری معنوی و پر از عرفان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود عباس زاده مشگینی در بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در مهران اظهار داشت: حرکت کاروانهای راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی نویدبخش بهاری معنوی و پر از عرفان است.

وی افزود: شهادت مقامی خاص و منحصر به فرد است که والاترین بندگان خدا به آن دست می یابند.

استاندار ایلام ابراز داشت: شهدا نزد خداوند متعال زنده و سرافرازند و هر چه امروز داریم از برکت، شفاعت و نورانیت آنان است.

وی ادامه داد: آثار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اکنون در حوزه فرهنگ، سیاست، امنیت، استقلال و آزادی بر کسی پوشیده نیست.

عباس زاده با تاکید برحفظ و ترویج میراث گرانبهای ایثار و شهادت تصریح کرد: وظیفه حفظ این میراث بسیار ارزشمند اکنون بر عهده همه مردم است.

وی با بیان اینکه معرفت ما از شهداء بسیار ناچیز است ، عنوان داشت: درک واقعی شهداء و ایثارگران نیازمند شناخت و معرفت ما از شهداء و رسالتشان است زیرا آنان آسمانی اند.

اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استان 100 درصد تخصیص یافت

مدیر کل بودجه و برنامه ریزی استانداری ایلام از تخصیص 100 درصدی اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

علی اصغر خدیو اظهار داشت: اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استان اعم از حقوق و مزایا و سایر هزینه ها به صورت 100 درصدی تخصیص یافت.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات هزینه ای اعم از حقوق و مزایا و سایر از 52 درصد در دیماه به 100 درصد در اسفند ماه ارتقاء یافت که این امر بیانگر توجه جدی دولت به استان محروم است.
وی این مطالبات را شامل حقوق کارکنان قراردادی و سربازان، مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان برشمرد.

وی ادامه داد: مدیران پس از پرداخت این اولویت ها سپس سایر آیتم های هزینه ای نظیر اضافه کار، رفاهیات، ماموریت، سوخت، هزینه آب، برق و ....پرداخت کنند.

خدیو گفت: تخصیص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی حدود 10 درصد افزایش یافته است.

استان ایلام مقام اول مانور برپایی انتخابات را کسب کرد

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: استان ایلام مقام اول مانور برپایی انتخابات در کشور را کسب کرد.

علی‌نجات سلیمانی اظهار داشت: در مانور سراسری تست زیرساخت‌های انتخابات مکانیزه پس از احصاء امتیازات استان‌های سراسر کشور استان ایلام به عنوان استان اول انتخاب شد.

وی با بیان اینکه شهرستان ایلام به عنوان فرمانداری اول و فرمانداری آبدانان به عنوان فرمانداری دوم شناخته شد، گفت: بخش‌های چوار از توابع شهرستان ایلام و سرابباغ از توابع شهرستان آبدانان نیز به عنوان بخش‌های برتر این مانور شناخته شدند.

سلیمانی تصریح کرد: این رویداد بیانگر عمق آمادگی همه دست‌اندرکاران برپایی انتخابات در استان ایلام است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: این دستگاه تمام تمهیدات لازم را برای برپایی انتخابات سال آینده اندیشیده است.

وی ادامه داد: امانتداری، رعایت قانون و اصل بی‌طرفی ملاک‌های مسئولان برپایی انتخابات آتی در استان ایلام است.

ایلام یکی از خانه های زیبای ملت ایران است

استاندار ایلام گفت: ایلام یکی از خانه های زیبای ملت ایران است قدوم مهمانان عزیز به این خانه را گرامی میداریم.

محمود عباس زاده مشکینی در بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با تبریک سال نو اظهار داشت: آمادگی نهادهای اجرایی استان برای استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی مطلوب و بسیار بیشتر از مهمانهایی است که یه استان وارد می شوند.

وی با تقدیر از نهادهای مرتبط با تسهیلات سفر های نوروزی افزود: کسانی که خانواده ملی برایشان بیشتر موضوعیت دارد و برای آسایش، امنیت و رفاه مردم در این ایام تلاش می نمایند شایسته تقدیرند.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به رسالت خطیر صدا سیما در امر اطلاع رسانی و و آگاهی بخشی به مردم و تبریک سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به محضر مردم استان تصریح کرد : ضروریترین نیاز مردم اطلاع رسانی است که در صدا وسیما پردازش می شود و هر حرکتی که در صدا سیما شروع می شود آغاز جنبشی برای حرکت مردم به سمت توسعه ، پیشرفت و عدالت است.

عباس زاده مشکینی در ادامه از قلعه والی شهر ایلام بازدیدو ابراز داشت: میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمایه سخت افزاری و نرم افزاری ماست که همه باید دست به دست هم دهیم و در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.