بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه شهرستان بوشهر گفت: امسال بیش از پنج هزار نفر با همکاری سپاه شهرستان بوشهر و منطقه دوم دریایی سپاه به راهیان نور دریایی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید خرمدل صبح شنبه در مراسم اعزام کاروان‌های راهیان نور به جزیره خارگ، با بیان این که امسال سومین مرحله از راهیان نوردریایی در حال برگزاری است، اظهار داشت: راهیان نور دریایی امسال از 24 اسفند 91 شروع و تا 12فروردین  92ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و افزود: تشریح حماسه آفرینی‌ها، جان‌فشانی‌ها، جانبازی‌ها و یادآوری خاطرات شهدا از اهداف مهم اعزام کاروان راهیان نور است.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر ادامه داد: متاسفانه سال‌های گذشته تشریح حماسه آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خلیج فارس مورد غفلت قرار گرفته شده بود که با اعزام کاروان راهیان نور می‌توان در انتقال زنده نگهداشتن این حماسه‌آفرینی‌ها امیدوار بود.

خرمدل خاطرنشان ساخت: در طول تعطیلات اول سال هر روز یک در میان بیش از 200 نفر از اقشار مختلف به جزیره خارگ اعزام می‌کنیم.

وی از اعزام بیش از یک‌هزار و 200 نفر از استان‌های آذربایجان شرقی، مرکزی، قم و یزد به جزیره خارک خبر داد و بیان داشت: بازدید از نیروگاه هسته‌ای، موزه رئیسعلی دلواری، موزه دریانوردی ارتش، یادمان شهدای خارگ، نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس خارگ و بیمارستان زیرزمینی از جمله برنامه‌های راهیان دریایی است.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر یادآور شد: با توجه به کمبود ترابری نمی‌توانیم میزبان تعداد بیشتری از زائران راهیان نور دریایی باشیم.

وی با تقدیر از تلاش منطقه دوم دریایی سپاه، اضافه کرد: با همکاری سپاه شهرستان بوشهر و منطقه دوم دریایی سپاه امسال بیش از پنج هزار نفر به راهیان نور دریایی اعزام می‌شوند.

 به همت سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق(ع) بوشهر 75 نفر مداحان بسیجی بوشهری در قالب راهیان نور دریایی برای بازدید از مناطق جزیره خارگ به این جزیره اعزام شدند.

این کاروان به مدت یک روز ا یادمان شهدای گمنام، بیمارستان زیرزمینی، نمایشگاه دفاع مقدس و نمایشگاه دستاوردهای نیرو دریایی ارتش دیدن خواهند کرد.

لازم به ذکر است که 20 نفر از منطقه دو دریایی سپاه، 50 نفر بسیجی از شهر دلوار 20 نفر از کارکنان سپاه شهرستان بوشهر و 80 نفر خواهر بوشهری تشکیل شده است.

همچنین 85 نفر از بسیجیان استان اصفهان در قالب راهیان نور دریایی برای بازدید از مناطق جزیره خارگ به این جزیره اعزام شدند.بسیجیان سپاه شهرستان بوشهر، تعدادی از کارکنان این سپاه و تعدادی از بسیجیان شهر شیراز نیز در قالب دو شناور به جزیره خارگ اعزام شدند.