ساری - خبرگزاری مهر: نماینده سازمان های مردم نهاد مازندران با اشاره به افزایش حجم مسافرت های نوروزی در این استان از مسئولان مرتبط خواست تا برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و رانندگی در استان اقدامات پیشگیرانه بیشتری صورت دهند.

علی فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: مازندران به واسطه حضور میلیونی مسافر در ایام مختلف سال خصوصا نوروز و تابستان، برای ایمن سازی جاده ها و محورهای پرتردد این استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان ملی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقلی دارد.

وی افزود: این استان دارای جاذبه های بکر طبیعی و گردشگری فراوانی بوده که در صورت عدم توجه به این مواهب بی بدیل الهی، همه باید تاوان بی توجهی ها را پرداخت کنیم.

نماینده سازمانهای مردم نهاد مازندران با اشاره به بالا بودن آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و غریق دریا، تصریح کرد: باید برای کاهش آمار فوتی های غریق نیز در دریای مازندران چاره اندیشی شود.

فلاح با بیان اینکه برنامه جدی برای تفریح سالم و بی خطر در سواحل استان طراحی نشده است، یادآور شد: می توان با بهره گیری از توان سازمانهای مردم نهاد در سواحل و طبیعت استان برنامه ریزی هدفمندی صورت داد.

وی تاکید کرد: با اجرای برنامه های پیشگیرانه و فرهنگی با همکاری سازمانهای مردم نهاد و ادارات مرتبط، می توانیم آمار تلفات جاده ای و سوانح طبیعی در سواحل را به نحو شایسته ای کاهش دهیم.

این مسئول سازمانهای مردم نهاد مازندران در ادامه با قدردانی از فعالیت مستمر اعضای ستاد تسهیلات سفر مازندران در طی ایام نوروز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: برای سومین بار به ستاد تسهیلات سفر استان آمده تا از خدمات ارزشمند مسئولان کمیته های مرتبط و نمایندگان آنان در ستاد قدردانی شایسته ای داشته باشم.

فلاح، مقوله امنیت و سلامت شهروندان و گردشگران را موضوعی مهم و اساسی در ایام نوروز و تابستان دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان باید در مقوله حفظ امنیت و سلامت یکدیگر، اجرای طرح های فرهنگی در سواحل و طبیعت اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان داشت: سومین موضوعی که مردم، گردشگران و مسئولان باید توجه جدی به آن داشته باشند حفظ آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست استان بوده تا یعنی با دست خود استان زیبا و نعمت بی بدیل الهی را آلوده نکنیم تا دچار انواع بیماریهای خطرناک نشویم.

فلاح با اشاره به در پیش بودن سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت، گفت: با تلاش سازمانهای مردم نهاد می خواهیم جشن نیایش را با حضور مردم در طبیعت برگزار کنیم.

وی از گردشگران و مردم خواست تا در این روز ضمن استفاده از مواهب الهی و طبیعی استان، از انباشت زباله، وسایل یکبار مصرف، نایلون و شیشه ها در جنگل ها خودداری کنند.