بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام ستاد اسکان سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ستاد اسکان آموزش و پرورش این استان تا پایان روز نهم فروردین 92، میزبان 7700 خانواده از اقصی نقاط میهن اسلامی بوده است.

امان الله امانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این تعداد خانوار در قالب 41 هزار و 292 مسافر از خانواده فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر اقشار در مراکز اسکان استان پذیرش شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد 26 هزار و 543 نفر فرهنگی مربوط به خانواده فرهنگیان، پنج هزار و 282 نفر مربوط به خانواده کارکنان دولت و9 هزار و 437 نفر از سایر اقشار مردم در مدارس استان اسکان یافته اند.

امانی با بیان اینکه برای تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و 450 کلاس درس در 195 آموزشگاه این استان در رده های یک تا سه، برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی به ویژه فرهنگیان، تجهیز و آماده سازی شده است افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته بیش از 30 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور در مراکز اسکان آموزش و پرورش خراسان شمالی اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کار اسکان مسافرین نوروزی در هفت پایگاه اسکان خراسان شمالی از 28 اسفند ماه ، 91، رسما آغاز شده است.

استان خراسان شمالی با 867 هزار نفر جمعیت همه ساله میزبان میلیونها مسافر و زائری است که  از مسیر جاده آسیایی تردد می کنند.