دبیر حزب اراده مردمی سوری ضمن نادرست خواندن تکذیبه دولت اردن درباره آموزش گروههای مسلح سوری در خاک این کشور از دخالت امان در بحران سوریه پرده برداشت.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، مالک الطوال اعلام کرد: اردن در امور کشورهای همسایه دخالت نمی کند و اجازه دخالت دیگران را نیز در امور خود نمی دهد.

وی ضمن تکذیب اخبار مربوط به آموزش مخالفان سوری در خاک این کشور بیان کرد: ریاض حجاب (نخست وزیر فراری سوریه) به عنوان یک پناهنده در اردن حضور دارد و ما به وی اجازه فعالیت سیاسی نمی دهیم و هیچ ملاقاتی میان وی با مسئولان اردنی انجام نشده است.

از سوی دیگر عریب الرنتاوی مدیر مرکز مطالعات سیاسی قدس گفت: اردن با فشارهای همه جانبه ای روبرو است اما به دنبال اتخاذ موضعی است که کمترین آسیب را متحمل شود.

وی افزود: فروپاشی رژیم سوریه و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در سوریه به نفع اردن نیست.

این در حالی است که علاء عرفات دبیر  حزب اراده مردمی سوری، تکذیب آموزش گروههای مسلح در خاک اردن از سوی دولت این کشور را نادرست خواند و افزود: اردن در بحران سوریه دخالت دارد زیرا با فشارهای آمریکا و برخی کشورهای عربی روبرو هستند و دولت اردن و پادشاه اردن بازی خطرناکی را دنبال می کنند که برای ثبات خود اردن مضر است.