هیلاری مانتل نویسنده پرفروش بریتانیایی که دو جایزه بوکر در کارنامه‌اش دارد، به دوستداران سه گانه‌اش که درباره یک مقطع تاریخی از زندگی بریتانیا نوشته شده، اطلاعات جدیدی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، مانتل در رمان سه گانه تاریخی خود که به زندگی توماس کرامول پرداخته است. در حالی که دو کتاب نخست یعنی «سالن گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» از این مجموعه به بازار آمده - و او بابت هر یک، یک جایزه بوکر را تصاحب کرده است - در قسمت سوم این مجموعه بر زندگی هنری هشتم و دادگاهی که برای او ترتیب داده شده و نقش توماس کرامول نخست وزیر او تمرکز کرده است.

خانم مانتل گفت در کتاب سوم این سه گانه با عنوان «آینه و نور» ماجرا را از جایی که کتاب دوم به پایان رسیده بود، دنبال می‌کند. این کتاب با توماس کرامول آغاز می‌شود که روی چوب بستی ایستاده که «آن بولین» روی آن به دار آویخته شد. او می‌گوید : «کسی که زمانی ملکه بود، پنج دقیقه پیش برای همیشه چشمهایش را بست».

این مجموعه که مانتل هم اکنون در حال بازنویسی فیلمنامه‌اش است تا در قالب یک مجموعه تلویزیونی به نمایش درآید، با استقبال بسیار کتاب دوستان در سراسر جهان روبه رو شده است.

مانتل در کتاب نخست این مجموعه یعنی «سالن گرگ» داستان را از زمانی شروع می‌کند که توماس کرامول 15 ساله است. او پس از تنبیهی سخت از سوی پدرش، در خون خود غوطه‌ور است و روی زمین افتاده است. به گفته مانتل کتاب سوم این مجموعه با چنین صحنه‌ای به پایان می‌رسد اما این بار کرامول در آغاز زندگی‌اش نیست بلکه برای همیشه چشمانش به زندگی بسته شده است.

هیلاری مانتل برای کتاب دوم این مجموعه جایزه کتاب سال کاستا را نیز دریافت کرد و مدال بودلی نیز از سوی دانشگاه آکسفورد به وی اهدا شد.