کرج - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: قرارگاه نصر برای تأمین امنیت مسافران نوروزی و البرزنشینان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است.

سردار احمد علی گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: معاونت انتظامی و راهور ستاد تسهیلات سفر استان البرز با همکاری سایر دستگاه ها ومشارکت خود مردم، با برقراری نظم و امنیت، نوروزی پرنشاط رابه مسافران و البرزنشینان هدیه می کند.

سردار گودرزی با اشاره به شعار نوروزی نیروی انتظامی گفت: شعار نوروزی سال جدید که "نوروزی پرنشاط، با رعایت قانون و احترام به دیگران" نامگذاری شده است بیانگر آنست که آحاد مردم باید در تأمین امنیت و آرامش جامعه مشارکت فعال داشته باشند و با رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق شهروندی، پلیس خدمتگزار را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

وی گفت: ستاد دایمی سفر استان البرز، علاوه بر وظایف عملیاتی که بر عهده دارد یک ستاد فرهنگی نیز محسوب می شود که در جنبه های مختلف به ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ سفر اقدام می کند.

گودرزی تصریح کرد: اجرای طرح های ترافیکی با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین رانندگان، جهت تسهیل در عبور و مرور در شهرها و جاده های استان، ارایه ی آموزشهای همگانی و تخصصی در رانندگی صحیح، برقراری امنیت منازل و سایر اماکن در ایام تعطیلات و رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق شهروندی از جمله ی این اقدامات است که نیروی انتظامی استان البرز در این خصوص از مدتها قبل برنامه ریزی کرده است.

وی تاکید کرد: استقرار پاسگاه های موقت، همکاری و هماهنگی با مراجع قضایی، برنامه ریزی برای گشت های انتظامی، تأمین امنیت جاده ها، برخورد با متخلفین و اعمال قانون، اجرای مسابقات فرهنگی به منظور افزایش سطح آموزش عمومی در حوزه های مختلف انتظامی به ویژه در بخش های راهنمایی و رانندگی نیز جزو فعالیت های نیروی انتظامی است که در این ایام با حجم گسترده تری اجرا می شود.

سردار گودرزی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد و روزانه به منظور بررسی راهکارهای ارایه ی خدمات بهتر به مسافران نوروزی گفت: برنامه ریزی ها در این خصوص از مدتها قبل از شروع سال نو صورت گرفته و دستورات لازم برای آماده باش نیروهای انتظامی صادرشده بود تا هموطنان ما در کمال امنیت از سفر به همراه خانواده هایشان لذت ببرند.