بجنورد - خبرگزاري مهر: يك پژوهشگر فرهنگ عامه گفت: راه اندازی برنامه تلویزیونی 24 ساعته موسیقی های ملی و محلی ایران ضروری است.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت شناساندن موسيقي ملي و محلي ايران خواستار راه اندازی برنامه تلویزیونی موسیقی شد.

وي با يادآوري قابلیت های موسیقایی كشور اظهار داشت: ایران با تنوع ابزار و الحان موسیقی یکی از کشورهای موثر در ارائه این سرمایه گرانسنگ به جهان بوده و در اين زمينه شناساندن قابليت های موسیقیایی ایران مستلزم راه اندازی برنامه تلویزیونی تمام وقت است.

این پژوهشگر پاسداشت فرهنگ و هنر خودی در این روزگار را یک ضرورت دانست و افزود: امروز در عصر از خویش گریزی بسیاری از جوانان از پیشینه هنری و تاریخی، راه اندازی تلویزیون موسیقی های محلی ایران می تواند عامل مهمی در هویت بخشی به جوانان و روی آوری به موسیقی ملی و محلی باشد و از سویی سبب بی اثر شدن سایر رسانه های مهاجم خواهد شد.

كارشناس ارشد زبان و ادبيات فارسي موسیقی محلی و نواحی ایران را پشتوانه عظیم موسیقی ملی نامید و تصريح كرد: نواحی ایران با موسیقی اثرگذار خود به خوبی شناسانده نشده اند و از طریق شبكه تلويزيوني موسیقی تمام وقت می توان به معرفی هنرمندان، ابزار و انواع موسیقی و فلسفه پیدایش بسیاری از نغمات موسیقایی پرداخت.

اين پژوهشگر فرهنگ عامه در پايان عنوان كرد: مردم كشور با شناخت بیشتر موسیقی حماسی، عاشقانه و عارفانه ملت بزرگ ایران بخشی از هویت و داشته های غنی فرهنگی خود را به تماشا می نشینند.