آمل - خبرگزاري مهر: دبير ستاد تسهيلات سفر نوروزي آمل گفت: از ابتداي نوروز 92 تاكنون، 60 هزار مسافر در اماكن پذيرايي شهرستان، اقامت يافتند.

محمد رضا شيدفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان آمل از کهن ترین شهرهای و مراکز مهم ایران و دنیا بوده که از دو هزار سال قبل تاکنون نام این شهر به همین نام بوده وتغییر نکرده است.

وي با اشاره به اینکه  با اطلاع رسانی  بهتر از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان آمل از طریق رسانه ها و توزیع برشورها در افزایش ورودی مسافران نوروزی و  اقامت بیشتر آنان در این شهرستان تاثیر گذار بوده است، اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی در 28 اسفندماه پارسال تاکنون حدود 60هزار مسافر در شهرستان آمل اقامت داشتند.

وی افزود: ظرفیت اقامت مسافران در تعطیلات نوروز امسال با 20 درصد توسعه به 9هزار و500 نفر در شبانه روز افزایش یافته و این تعداد شامل 470 تخت هتل، هتل آپارتمانها زیر پوشش میراث فرهنگی وگردشگری و علاوه بر آن ستادهای اسکان مدارس، زائرسراهای اماکن زیارتی، کمپ های هلال احمر و پارکها و بوستانهای شهرداری آمل و منابع طبیعی است.

وی، به افزایش زمان اقامت مسافران نوروزی امسال در شهرستان آمل اشاره کرد وگفت: به علت فراهم بودن امکانات رفاهی درنقاط مختلف شهرستان آمل مدت اقامت مسافران نوروزی از 2روز سال گذشته به حدود 3روز در تعطیلات نوروز 92 افزایش یافته است.

دبیرستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آمل گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از شش هزاز نفر از گردشگران داخلی وخارج از کشور از مکانهای تاریخی شهرستان آمل دیدن کردند.

وی افزود: موزه تاریخ شهر آمل، موزه شهدا، تپه باستانی قلعه کش، پل های دوازه چشمه و معلق و گنبدناصرالحق وآتشکده از بناهای مهم تاریخی آمل در این ایام بیشترین بازدید کننده را داشته است.

وی بيان داشت: شهرستان آمل دارای بناهای تاریخی زیادی بوده که تاکنون 56 اثر درفهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

شهرستان آمل از مناطق مهم گردشگری و اقامتی مسافران نوروزی در مازندران محسوب می شود.