ساری - خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشرف بیش از 1.5 میلیون نفر در روز طبیعت به امامزادگان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران در روز سیزدهم فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده پذیرای بیش از یک و نیم میلیون نفر زائران و مسافران نوروزی بودند.

وی افزود: طرح ارامش بهاری همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و طرح خیمه های معرفت با غرفه های مخلف در این روز فعال تر از روزهای دیگر بوده و مسافران و زائران نوروز ی با اشتیاق فراوان در این خیمه ها حضور یافتند.

مدیرکل اوقاف مازندران ادامه داد: غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید و غرفه نقاشی بکشید،جایزه بگیرد ویژه کودکان و نوجوانان دارای شور و نشاط خاصی بوده است و هر کودک و نوجوان با حضور در این غرفه ها و با تلاوت سوری از قرآن و یا کشیدن نقاشی با اهدای جوایزی مورد تشویق حضار و مسافرین و زائرین قرار می گرفت.

ایجاد موزه بقاع متبرکه در ساری

حجت الاسلام مسعود قربانی، از ايجاد موزه ي بقاع متبركه مازندران در آستانه ي مباركه ي تكيه ي پهنه كلاي ساري خبر داد.

رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان ساري گفت: قرار است موزه بقاع متبركه ي استان مازندران، در آستانه مباركه تكيه پهنه كلاي ساري ايجاد، تا در بخش اهدائي مردم، اشيائي كه قدمت زيادي دارند، بايد از نظر حفظ آثار و از جهت در امان ماندن در اين موزه جمع آوري و حفظ گردند.

قرباني افزود: مردمي كه دوست دارند چيزي را وقف كنند، مثلا يك قرآن خطي را حفظ و وقف كنند و حفظ امانت شود كه نسل به نسل محافظت شود، اين جايگاه و ظرفيت در اين آستانه مباركه ايجاد مي شود.

ویزیت رایگان چهار هزار مسافر نوروزی در سه امامزاده شاخص مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده در بازدید از امامزادگان و بقاع شاخص شهرستان سوادکوه و قائم شهر گفت: طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت تا پایان روز پانزدهم فروردین در 223 امامزاده استان ادامه دارد.

وی افزود: ویزیت رایگان در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده قاسم (ع) بابل و امامزاده ابراهیم (ع) آمل از ابتدای سال نو فعال و تاکنون قریب به چهارهزار نفر از مسافران و زائران نوروزی را ویزیت رایگان کردند.

علیزده اظهار داشت: تمام امکانات و ظرفیت های موجود در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آماده است تا از مسافرین و زائرین و هم استانیهای عزیز در روز 13 فروردین که به روز طبیعت نامگذاری شده است در این اماکن پذیرایی کند.