ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران گفت: تکمیل قطعات دو و سه آزاد راه تهران - شمال به دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر طاهایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: رویکرد دولت کاهش حوادث ترافیکی در ایام نوروز  بوده و در کاهش تصادفات محورهای استان بسیار مفید بوده است.

وی افزود: تلاش برای زیرساخت ها، تعریض و تسطیح جاده ها سبب شد تا شاهد کاهش تصادفات نوروزی باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال از دانشگاه پلیس برای ارتقا امنیت به کمک نیروی انتظامی آمده است، تصریح کرد:  دریابانی در ایام به کمک گردشگری دریایی آمده و این صنعت رونق یافته است.

طاهایی بیان داشت: عبور ترافیکی در آزاد راه به حجم خودرو در حال تردد در مرزن آباد کمک کرده است ولی هنوز به جاده های مطلوب و ایمن دسترسی نیافتیم.

وی افزود: قطعات دوم و سوم بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ولی به دلیل اینکه دشمن در صدد تخریب افکار افراد بوده، سرمایه گذاران در حوزه عمرانی کمتر رغبت می کنند.

استاندار مازندران گفت: با عوارض سالانه و چندین ساله همه نمی توانیم آزاد راه تهران شمال را به اتمام برسانیم و دولت باید با استفاده از اعتبارات فاینانس تقویت شود.

طاهایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: نامزدها نباید با سیاه نمایی خدمات کارگزاران نظام را زیرسئوال ببرند.

وی بیان داشت: همه آحاد جامعه خصوصا رسانه ها در تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد موثر هستند.

طاهایی خواستار تشکیل کمیته زیرساخت ساحل در شهرداری های استان شد.

مازندران در نوروز 92 میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.