شیراز – خبرگزاری مهر: استاندار فارس خواستار بازگشت درآمد حاصل از فروش بلیط اماکن گردشگری به این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صادق عابدین عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان فارس با اشاره به اینکه باید شرایط ویژه ای را برای جذب گردشگران به فارس مد نظر قرار دهیم، گفت: طی ایام تعطیلات نوروز حدود سه میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش بلیط اماکن گردشگری و تاریخی فارس بود که باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که این درآمد به فارس باز گردانده شود.

وی تصریح کرد: هزینه مرمت و نگهداری از این اماکن بالاست و از طرفی باید به گونه ای زحمت های راهنمایانی که در این مدت به طور رایگان در خدمت گردشگران بودن جبران شود.

استاندار فارس با بیان اینکه شیراز باید در سبد سفرهای زیارتی مردم کشور قرار گیرد یادآور شد: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است اما در راستای شناساندن این شهر به مردم کشور و حتی کشورهای همسایه تلاش مطلوبی انجام نشده است.

صادق عابدین تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که شیراز در سبد شهرهای زیارتی کشور قرار گیرد.

جذابیت های جدید گردشگری در شیراز ایجاد شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری دنیا به یک اقتصاد تبدیل شده، گفت: باید روش های جدید برای جذب گردشگر در شیراز و فارس به کار گیری شود زیرا این شهر نیاز به جذابیتهای جدید برای جذب گردشگر دارد.

استاندار فارس افزود: باید امکانات جدید برای حضور گردشگران را فراهم کنیم تا هر گردشگر به تعداد سفر های خود به استان فارس و شهر شیراز افزوده کند.

صادق عابدین تصریح کرد: در سال جاری برپایی جشنواره صدای عشایر در خیابان حافظیه شیراز توانست به خوبی مسافران را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: عقد قراردادهای چند جانبه با کشورهای مختلف جهان به خوبی می تواند باعث توسعه و افزایش حضور گردشگران در استان باشد که خوشبختانه طی مدت گذشته شاهد افزایش تفاهم نامه های همکاری با دیگر کشور های جهان هستیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تلاش های دستگاه های مختلف استان فارس و شهر شیراز نتیجه مطلوبی داشت یادآور شد: افزایش اقامت میهمانان نوروزی از 2.1 به چهار شب از جمله دستاوردهای مهم این ایام بود.