نوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر گفت: 220 هزار گردشگر، نوروز 92 از مناطق طبیعی نوشهر دیدن کردند.

حسین متاجی نیمور در گفتگو با خبرنگار مهر از توزیع بیش از ده هزار تراکت و دفترچه راهنما در بین مسافران نوروزی خبر داد و افزود: راهنمای مناطق گردشگری و اقامتی شهرستان از طریق بیلبوردها و بنرهای نصب شده در مسیر تردد و همچنین استقرارغرفه های اطلاع رسانی مسافران از دیگر فعالیت های کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفر نوروزی بوده است.

وی با اشاره به اجرای 320 مورد طرح نظارتی بر فعالیت اماکن اقامتی و خدماتی در ایام نوروز اظهار داشت: در پی بازدید از مراکز پذیرایی و اقامتی بیش از 70 واحد تذکر و 12 مورد اخطار دریافت نمودند و 15 واحد اقامتی و پذیرایی نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

متجی نیمور افزود: بیشترین حضور مربوط به مناطق جنگلی سی سنگان، ارتفاعات نجارده، خانیکان کوشکسرا، نیرنگ، جاده معدن، آبشار چلندر، آبندانک و لتینگان،سدخاکی آویدر، موزه کندلوس، مناطق زیبای کجور و منطقه نمونه گردشگری سیترا گزارش شده است.
 
وی با اشاره به آمار مسافران نوروزی ار آغاز شروع طرح تاکنون افزود: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در همین مدت از طریق تاسیسات گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان، مجتمع های تفریحی و توریستی، کمپ ها و اماکن ستاد تسهیلات سفر پذیرش اقامت صورت گرفته است.
 
وی با بیان وجود بیش از 70 درصدی اماکن شخصی غیر بومی نشین در شهرستان نوشهر اظهار داشت:آمارهای نشان از آن دارد که بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر در اماکن و ویلاهای شخصی اسکان داشته است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نوشهر از برگزاری چندین آیین های نوروزخوانی و جشنواره های فرهنگی بومی در مناطق نمونه گردشگری خبر داد و گفت: در ایام نوروز نمایشگاه سراسری صنابع دستی با 90 غرفه برپا شد که با استقبال چشمگیر مسافران همراه بوده است.