ساری - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی مازندران با تاکید بر تنوع برنامه های طرحهای سالمسازی دریا در سواحل استان، اظهار داشت: فاصله زیادی با طرح دریای ایده آل و آرمانی داریم.

فرامرز نقیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ا بیان اینکه یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران دریا است اظهار داشت: سالهاست که آمار قربانیان سواحل سبب ایجاد دغدغه برای مسئولان وشورای اسلامی شده وحال فرصتی بوجود آمده است تا در قالب چند برنامه مستند ، مشکلات و راهکارهای کاهش غرق شدگان در شبکه های سراسری واستانی به تصویر کشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه دریا یک سرمایه ملی است و باید برای آن اعتبارات ملی و دولتی در نظر گرفته شود ،گفت : معتقدم در این راه همه مسئولین بویژه مدیران و کارشناسان استانی باید کمک کنند.

نقیبی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته است امسال آمارها، افزایش مسافرین را نشان می دهد خاطرنشان کرد : لازم است جهت مسافران تابستانی تدابیر بهتری بیاندیشیم.

رئیس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه طرح آزادسازی سواحل طرح جدیدی است و سابقه ی زیادی ندارد افزود : در گذشته سواحل بیشتر در دست بخشهای خصوصی ودولتی بود که مردم کمتر می توانستند از آن استفاده کنند و اتمام این طرح خود گام بزرگی در جهت افزایش امنیت دریا است.

نقیبی با تاکید بر اینکه هنوز با طرح دریا به صورت ایده آل و آرمانی آن فاصله داریم گفت : این شروعی است جهت اقدامات بهتر تاهمه هموطنان وگردشگران بتوانند در نهایت آرامش از مواهب آن بهره مند گردند.

مازندران دارای 338 کیلومتر نوار ساحلی است.