یک مقام بلندپایه عربی از هشدار نظامی سوریه به اردن درباره پاکسازی نقاط مرزی طی مهلتی 14 روزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام عربی بلندپایه در گفتگو با پایگاه اردنی "اخبار بلدنا" اظهار داشت: مقامات سوریه به اردن یک هشدار نظامی درباره پاکسازی نقاط مرزی دو کشور از حضور گروههای خارجی و تروریستی داده اند و تاکید کرده اند در صورت عملی نشدن این خواسته بدون هرگونه اعلام قبلی این مناطق را هدف حمله قرار می دهند.

وی افزود: این هشدار از سوی مقامات سیاسی سوریه از کانالهای دیپلماتیک به اردن انتقال داده شده است و طی آن از احتمال عملیات نظامی ارتش سوریه در داخل مرزهای اردن صحبت شده است.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه واشنگتن پست روز گذشته از آموزش سه هزار عنصر ارتش آزاد سوریه توسط آمریکا و اردن خبر داده بود. بنابراین گزارش، این نیروها در راستای ایجاد یک منطقه حائل در نقاط  مرزی سوریه با اردن آموزش داده شده اند.

در تحولات میدانی سوریه نیز ارتش این کشور امروز در ادامه عملیات خود علیه تروریستها مخفیگاههای آنها در مناطق جوبر، مزارع العب، جسرین، الریحان، العتیبه و الغوطه الشرقیه در حومه دمشق منهدم کرد و شمار زیادی از این عناصر را به هلاک رساند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، در منطقه مزارع العب عناصر یک گردان تروریستی وابسته به لواء الاسلام موسوم به گردان "سعد ابن ابی وقاص" در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

همچنین عملیات ارتش سوریه در مناطق باب هود، کیسین ، تلدو ، الضبعه، وابل، تلبیسه، الرستن و الارمن در حومه حمص به کشته شدن شماری از تروریستها منجر شد.