رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به تصمیم این کمیته در خصوص منع فعالیت‌های باشگاه‌های مطرح لیگ برتری در فصل نقل و انتقال گفت: مطمئن باشید که تصمیم قاطعانه‌ای اتخاذ کرده‌ایم و امیدوارم مقامات فدراسیون نیز در این رابطه ما را حمایت کنند.

اسماعیل حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیم چندی پیش کمیته انضباطی مبنی بر تعلیق فعالیت‌های باشگاه‌های بدهکار خاطرنشان کرد:حدود 40 روز پیش این تصمیم را اتخاذ کردیم که فهرست بیش از 40 باشگاه را با میزان بدهی‌هایشان منتشر کردیم. در آن زمان برخی باشگاه‌ها نظیر ملوان انزلی در لیست ما وجود نداشتند و در حال بررسی وضعیت آنها بودیم که بعدا اضافه شدند. در واقع ما تصمیم تازه‌ای را در این باره اتخاذ نکردیم و 12 یا 13 باشگاه لیگ برتری در صورتی که بدهی‌های خود را پرداخت نکنند کلیه فعالیت‌های آنها را برای فصل آینده به تعلیق در می‌آوریم.

وی اضافه کرد: برخی از باشگاه‌های دسته اولی و دومی تلاش‌های خوبی را برای کاهش میزان بدهی‌های خود شروع کردند که از آنها تشکر کردیم اما برخی باشگاه‌های دیگر این موضوع را جدی نگرفته‌اند و حتی بر میزان بدهی‌هاشان هم افزوده شده است. خوشبختانه هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در این باره تاکید دارند تا هیچ گونه خدماتی را به این باشگاه‌های بدهکار ندهیم.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: از زمانی که این تصمیم را اعلام کردیم تا شروع نخستین روز فعالیت‌های رسمی باشگاه‌ها برای فصل آینده لیگ برتر مهلت تعیین شده تا تیم‌های بدهکار بتوانند رضایت شاکیان خود را به دست آورند. در غیر این صورت از هر گونه فعالیت‌های آنها در فصل نقل و انتقال جلوگیری به عمل خواهد آمد.

حسن‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته انضباطی در قبال باشگاه‌های بزرگی نظیر استقلال و پرسپولیس هم قاطعانه عمل خواهد کرد، گفت: مطمئن باشید هیچ گونه اغماضی در قبال این باشگاه‌ها وجود نخواهد داشت و در خصوص آنها نیز قاطعانه عمل خواهیم کرد. بهرحال باید کاری کرد که باشگاه‌ها در یک شرایط مثبت ادامه حیات بدهند اگر این کار رخ ندهد که باید در فوتبال را تخته کرد. امیدوارم مقامات فدراسیون فوتبال هم در این باره از ما حمایت‌های لازم را به عمل بیاورند تا بتوانیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم.

وی در همین حال یادآور شد: یک راه حل هم پیش روی سازمان لیگ برتر وجود دارد که بر اساس آن از محل درآمدهای تیم‌های لیگ برتری بدهی‌های آنها کسر شود. البته باید تا شروع زمان فعالیت‌های رسمی برای فصل ِآینده باید صبر کرد و دید که باشگاه‌ها چه تدارکی برای پرداخت بدهی‌هایشان می‌بینند.