کتاب «این‌جا آلونک ننه‌علی است» درباره ننه‌علی مادر شهیدی که سر مزار فرزند شهیدش در بهشت‌زهرا زندگی می‌کرد، برای چاپ و عرضه در نمایشگاه کتاب تهران آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «این‌جا آلونک ننه‌علی است» که در واقع مجموعه‌ای از گزارش‌ها و اخبار منتشرشده درباره شخصیت ننه‌علی مادر شهید قربانعلی رخشانی است، از سال گذشته مراحل مختلف آماده‌سازی را طی کرده و در حال حاضر به شکل نهایی درآمده است. مجری طرح انتشار این کتاب ستاد مردمی پاسداشت مقام مادران شهدا است.

«این‌جا آلونک ننه‌علی است» توسط سیاوش امیری تالیف و تدوین شده است؛ چون علاوه بر گزارش‌ها و اخبار گردآوری شده، چندین مقاله و یادداشت نیز به قلم گردآورنده کتاب، در آن درج شده است. دست‌اندرکاران آماده‌سازی کتاب گفته‌اند با اشاره به گران شدن قیمت کاغذ، برآوردهای اولیه انتشار کتاب کمی به هم ریخت. بنابراین چاپ کتاب به امسال موکول شده است. حجم نهایی کتاب در حال حاضر 233 صفحه شده است و قرار است این کتاب به صورت تمام رنگی به چاپ برسد.

کتاب مذکور 81 مطلب، گزارش و خبر درباره شخصیت ننه‌علی را در برمی‌گیرد که حدود 10 مطلب و گزارش از این تعداد، مربوط به گزارش‌هایی است که خبرگزاری مهر درباره وقایع مربوط به ننه‌علی و خانه کوچکش در بهشت‌زهرا بر سر مزار فرزند شهیدش هستند.

نسخه دیجیتالی این کتاب در سالگرد درگذشت ننه‌علی به خانواده وی اهدا شد و آشنایان خانواده ننه‌علی، نسخه نهایی و آماده‌شده کتاب را زمان سالگرد وی دیدند. قرار است کتاب توسط ستاد مردمی پاسداشت مقام مادران شهدا به چاپ برسد اما سیاوش امیری گرد‌آورنده کتاب در گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت، گفت: از همکاری و مشارکت نهادها و ناشران مختلف برای انتشار این کتاب، استقبال می‌کنیم و امیدواریم به جز ستاد مردمی پاسداشت مقام مادران شهدا، دیگر دست‌اندرکاران حوزه نشر نیز در چاپ این کتاب مشارکت داشته باشند.

مسئولان انتشار این کتاب سعی دارند، ظرف روزهای هفته پیش رو، برای گرفتن فیپا و مجوز چاپ این کتاب از ارشاد اقدام کنند تا بتوانند ظرف روزهای پایانی فروردین ماه مراحل پیش از چاپ کتاب را به پایان برسانند و کتاب را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. تیراژ کتاب هم احتمالا بین 5 تا 10 هزار نسخه خواهد بود.