ساری - خبرگزاری مهر: مدير عامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: در نوروز سال جاري بيش از دو ميليون گردشگر نوروزي از خدمات هلال احمر مازندران بهره مند شدند.

مهدي ولي پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال جمعيت هلال احمر استان در راستاي اجراي طرح امداد و نجات نوروزي، 48 پايگاه و پست ثابت و سيار امداد و نجات و 40 پست راهنمايي مسافرين را تدارك و تجهيز کرده تا شرايط مطلوبي را براي ميهمانان استان فراهم کند.

وي افزود: در طرح امداد و نجات جاده اي علاوه بر پست هاي 33 گانه ثابت و موقت،12 پست سيار مجهز به موتور سيكلت، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس پيشرفته، دو دستگاه خودروري چند منظوره امدادي و مركز امداد هوايي مجهز به يك فروند بالگرد امدادي مشاركت داشته تا به فوريت هاي امدادي ميهمانان نوروزي استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران افزود: در طرح امداد و نجات نوروزي حدود دو هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش ديده و200 نفر از پرسنل جمعيت استان حضور فعال داشتند.

ولي پور گفت: امسال 33 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروي نجات و 30 دستگاه خودروي كمك دار امدادي در اجراي طرح امداد و نجات جاده اي بكارگيري شده تا خدمت رساني به مسافران و ميهمانان نوروزي استان در كمترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت انجام پذيرد.

وي افزود: براي اجراي طرح راهنمايي مسافران نوروزي علاوه بر 40 پست مزبور،34 خيمه نماز، 31 نمايشگاه محصولات فرهنگي و تجهيزاب امدادي،35 ايستگاه سلامت تجهيز و بيش از دو هزار نفر از جوانان عضو جمعيت هلال احمر مشاركت کردند.

وي با اشاره به خدمت رساني اين جمعيت به دو ميليون گردشگر نوروزي گفت: خدمت رساني به يك ميليون و 900 هزار نفر از مراجعان به پست هاي راهنمايي مسافران، توزيع بيش از 700 هزار نسخه انواع بروشور و ويژه نامه هاي اطلاع رساني، توزيع بيش از 600 هزار بسته فرهنگي شامل كتابچه مهارتهاي زندگي، نرم افزارهاي آموزشي، نقشه شهرستان و استان و كيف كمكهاي اوليه، ارائه خدمت به بيش از هشت هزار نفر از مراجعان به ايستگاه سلامت و انجام خدمات رايگان تست قندخون و فشارخون، استفاده 12هزار كودك از خدمات سرگرمي و آموزشي كلبه هاي دوستدار كودك و بازديد بيش از 12هزار نفر از نمايشگاههاي فرهنگي و يادمان شهدا از جمله خدمات ارائه شده جمعيت هلال احمر استان در بخش راهنمايي مسافران نوروزي بوده است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران با اشاره به خدمات اين جمعيت در حوزه امداد و نجات جاده اي گفن: انجام بيش از 500 ماموريت امدادي و امداد رساني به 160سانحه رانندگي، ارائه كمك هاي اوليه و امدادي به 330 مصدوم و ارائه خدمات درمان سرپايي به بيش از پنج هزار نفر، انتقال 215 مصدوم به مراكز درماني، توزيع 300 بسته غذايي و اسكان اضطراري بيش از دو هزار گردشگر نوروزي در راه مانده از جمله اقدامات و خدمات جمعيت هلال احمر استان در طرح نوروزي امداد و نجات جاده اي بوده است.

ولي پور تصريح كرد: طرح امداد و نجات نوروزي جمعيت هلال احمر مازندران از 24 اسفند و طرح راهنمايي مسافران از 28 اسفند آغاز و تا پايان روز 15 فروردين ادامه داشته است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: مازندران با توجه به موقعيت طبيعي و جاذبه هاي بي نظير خدادادي همه ساله در فصول مختلف بويژه در ايام نوروز ميزبان ميهمانان و گردشگران بسياري بوده كه ارائه خدمات مورد نياز آنان رسالت خطير همه دستگاههاي اجرايي است و جمعيت هلال احمر بر حسب ماموريت ذاتي خويش و بعنوان يكي از اعضاي مهم ستاد تسهيلات سفر با تمام ظرفيت اجرايي و عملياتي در اين عرصه حضور دارد.

مازندران در نوروز 92 میزبان بیش از 22 میلیون گردشگر بوده است.