خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: آمریکا برای مذاکره با ایران باید ابتدا دست از دشمنی با این ملت بزرگ بردارد که این حرف یک حرف منطقی و عقلانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر ضمن سفارش همگان به تقوا الهی اظهار داشت: تقوا کلید موفقیت در زندگی است.

وی در ادامه با اشاره به 18 فروردین روز جهانی بهداشت و سلامتی و همچنین هفته سلامت اظهار داشت: مسئله سلامت یکی از مسائل مهم جوامع بوده و دین مبیین اسلام نیز همواره در زمینه سلامتی جسمی، روحی و روانی تاکیدات فراوانی داشته است.

حوزه سلامت در کشور ما رشد بسیار خوبی داشته است

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به نامگذاری سلامت به عنوان یکی از دو نعمت مجهول در روایات، برخی عوامل موثر در سلامت انسان را کار و تلاش، ورزش و کم خوری دانست.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه حوزه سلامت در کشور ما رشد بسیار خوبی داشته و کشور ایران در این زمینه از کشورهای برتر دنیا محسوب می شود، بر ضرورت توسعه خدمات در این بخش تاکید کرد.

شهید آوینی با شهادت خود هنر ارزشی و متعهد را تفسیر کرد

وی در ادامه سخنان خود به 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی و هفته فرهنگ و هنر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: شهید آوینی از جمله شهدایی بود که با زبان هنر به خوبی ارزشها را تبیین و ترویج کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه صدا، قلم و اندیشه شهید آوینی در احیای فرهنگ دفاع مقدس برای مردم ایران اسلامی آشنا است افزود: شهید آوینی با شهادت خود هنر ارزشی و متعهد را تفسیر کرد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه باید به هنر جهت خدایی و الهی داد عنوان کرد: زبان گویای هنر باید در خدمت انقلاب اسلامی و ترویج ارزشهای ناب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه برخی حرکتها و رفتارها به نام "هنر"، اصل هنر متعهد را زیر سوال می برد افزود: هنر آن است که تبلور آن موجب پویایی معنوی جامعه و ترویج ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی شود.

ضروت همکاری روستائیان برای مقاوم سازی خانه های روستایی

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای پربرکت است که امام خمینی(ره) بنیان گذار آن بودند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه کار بنیاد مسکن بیشتر در روستاها است افزود: در حال حاضر کار بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در حال انجام است که امیدواریم همه روستاییان از تسهیلات اعطایی استفاده کرده و زمینه مقاوم سازی روستاها را فراهم کند.

وی ادامه داد: همکاری روستاییان و همچنین اهالی برخی شهرهای زیر 25 هزار نفر با بنیاد مسکن زمینه تحقق اهداف نظام در زمینه مقاوم سازی شهرها و روستاها را فراهم می سازد.

ملت ایران هر روز مقاوم تر و پایدار تر می شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به سالروز قطع رابطه با آمریکا و روز فناوری هسته ای اشاره کرد و بیان داشت: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزیره ثبات و امن آمریکا بوده به طوریکه آمریکا با خیال راحت منافعش را در ایران دنبال می کرد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکا از کشور ایران قطع و همه تلاشهای آمریکاییها برای نفوذ در انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه بیش از سه دهه است ایران روابط سیاسی، اقتصادی خود را با کشور آمریکا قطع کرده است افزود: آمریکا برای مقابله با پیشرفتهای روز افزون ایران اسلامی سیاست فشار و تحریم را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته همه توطئه های آمریکا علیه ایران با شکست مواجه شده است عنوان کرد: آمریکا به دنبال این بود که ملت ایران را به زانو درآورد اما این ملت هر روز مقاوم تر و پایدار تر می شود.

خطیب جمعه خرم آباد حفظ استقلال همه جانبه کشور، پیشرفتهای علمی چشمگیر، موفقیتهای بزرگ در عرصه فناوری هسته ای و توفیقات ایران اسلامی در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی را از جمله برکات مقاومت ملت ایران در مقابل همه فشارها دانست.

آمریکا برای مذاکره با ایران دست از دشمنی با این ملت بزرگ بردارد

حجت الاسلام میرعمادی به درخواست مکرر آمریکا برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: کسی که دنبال مذاکره است نیازمند بوده و درخواستهای مکرر آمریکایی ها حکایت از نیازمندی این کشور به ایران است.

وی به موضوع هسته ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه شعار ایران مبنی بر"فناوری هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کس" در دنیا در حال تثبیت بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکره با آمریکا عنوان کرد: آمریکا برای مذاکره با ایران باید ابتدا دست از دشمنی با این ملت بزرگ بردارد که این حرف یک حرف منطقی و عقلانی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ملت ایران سه دهه است سربلند و با عزت در مقابل همه فشارها ایستادگی کرده است افزود: هیچ کشوری در منطقه قابل مقایسه با ایران اسلامی نیست و همه آنچه امروز به دست آمده به برکت خواستن و پافشاری ملت ایران و همچنین برکت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.