رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ضمن تشریح مهمترین برنامه‌های فدراسیون خود در سال جاری، گفت: حضور تیم‌های پایه و آینده‌سازان در مسابقات برون مرزی یکی از مهمترین برنامه‌های ما در فدراسیون دوچرخه‌سواری است.

خسرو قمری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهم برنامه‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری در سال 92 تصریح کرد: اهم برنامه‌های ما در سال جاری اجرایی کردن تقویم مصوب شده فدراسیون است. در سال جاری میزبان دومین دوره مسابقات دوچرخه سواری پیست باشگاه‌های آسیا هستیم. هرچند در سال گذشته این رقابت‌ها را به خوبی برگزار کردیم اما قصد داریم امسال با کیفیت بالاتری آن را میزبانی کنیم. در سال گذشته تمام هزینه‌های برگزاری مسابقات پیست باشگاه‌های آسیا با فدراسیون دوچرخه سواری بود اما در سال جاری بخش اعظم هزینه‌ها را تیم‌های شرکت کننده پرداخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه مهم ما در سال جاری حضور تیم‌های پایه و آینده‌سازان در مسابقات مختلف داخلی و خارجی است. تحقق این امر کمک شایانی به آینده دوچرخه سواری ایران و همچنین آماده شدن رکابزنان ایران خواهد کرد.

رئیس فدارسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه باید دید چه منابع مالی‌ای به ما تخصیص خواهد یافت، اظهار داشت: قصد داریم یکی دو مربی خوب خارجی را در صورتی که منابع مالی اجازه بدهد جذب کنیم هرچند که حضور مربیان ایرانی در راس کادرهای فنی تیم‌های ملی دوچرخه سواری بد نبود.

وی با اشاره به نتایج تیم ملی دوچرخه‌سواری در مسابقات قهرمانی آسیا، تاکید کرد: می‌توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج بهتری کسب کنیم که متاسفانه به دلیل پاره‌ای از مشکلات از جمله اذیت‌ها و کارشکنی‌های کشور میزبان موفق به این امر نشدیم. نهایتا سال 91 برای ما در فدراسیون دوچرخه‌سواری سال خوبی بود چرا که درآن موفق شدیم بیش از 95 درصد برنامه‌های تقویم فدراسیون را انجام بدهیم.

قمری خاطرنشان کرد: امسال هدف داریم بیشتر در بخش آموزش و بحث گسترش ورزش همگانی کار کنیم چرا که هر چقدر فعالیت‌های خود را در این بخش افزایش بدهیم در آینده در بعد قهرمانی نیز موفق‌تر خواهیم بود. البته در بخش قهرمانی هم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در استان‌های و رشته های مختلف را مد نظر داریم.