سرمربی تیم فوتبال نوجوانان (زیر 16 سال) ایران با اشاره به اینکه حضور در تورنمنت گالینی تجربه خوبی برای بازیکنان تیمش بود از برگزاری دیدار تدارکاتی تیمش با امارات و حضور این تیم در تورنمنت قزاقستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال نوجوانان (زیر 16 سال) ایران که در تعطیلات عید با هدایت مصطفی قنبرپور راهی ایتالیا شده بود تا در تورنمنت گالینی این کشور حضور یابد، موفق شد در این مسابقات ضمن پیروزی برابر قهرمان و نایب قهرمان دوره گذشته، به عنوان سومی مشترک این رقابتها دست یابد.

این تیم که در گروه A مرحله مقدماتی این مسابقات حضور داشت، در بازی نخست یک بر صفر امپولی ونتوی ایتالیا را شکست داد، در بازی دوم مقابل وانتا فینالاندیا به تساوی بدون گل رضایت داد و در مسابقه سوم با 5 گل فیومه ونتو نایب قهرمان دوره گذشته این جام را از پیش رو برداشت.

شاگردان مصطفی قنبرپور در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه یک بر صفر از سد سائولوتیس برزیل عبور کرد و در دیدار نیمه نهایی درحالیکه در جریان بازی برابر تیم پارتیزان بلگراد به تساوی بدون گل رضایت داده بود، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 مقابل این تیم صربستانی شکست خورد و از صعود به دیدار نهایی باز ماند. در نهایت راپید وین با یک گل پارتیزان بلگراد را شکست داد تا عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.

مصطفی قنبرپور در خصوص دیدار تیم فوتبال نوجوانان (زیر 16 سال) ایران در تورنمنت گالینی ایتالیا اظهار داشت: تیم فوتبال 16 سال با حضور در تورنمنت گالینی ایتالیا تجربه‌های خوبی را کسب کرد، هر چند در مرحله نیمه‌نهایی با شکست در ضربات پنالتی برابر پارتیزان بلگراد از صعود به دیدار فینال باز ماند.

وی با بیان اینکه این رقابتها در هوایی سرد و بارانی برگزار شد و شرایط آب و هوایی هم روی مسابقات تاثیر گذاشته بود، افزود: تیم ایران در وقت‌های قانونی این مسابقات گلی را دریافت نکرد و در مرحله نخست هم به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد.

سرمربی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران اضافه کرد: در تورنمنت گالینی، دیدار رده‌بندی برگزار نشد و برای تعیین تیم سوم جام، گل شماری بازی‌های نیمه نهایی مد نظر مسئولان قرار گرفت. تیم راپید وین در بازی رده‌بندی با 3 گل دوناتلو ایتالیا را شکست داد و با توجه به اینکه ایران در بازی نیمه نهایی در وقت معمول گلی دریافت نکرده بود، به عنوان تیم سوم این مسابقات انتخاب شد.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال گفتگو می‌کرد، در مورد اردوی‌های بعدی تیم فوتبال زیر 16 سال ایران هم تاکید کرد: از 22 تا 27 فروردین‌ماه به امارات می‌رویم و قرار است دو بازی تدارکاتی با تیم فوتبال زیر16 سال امارات داشته باشیم. ضمن اینکه از 18 تا 24 اردیبهشت هم در تورنمنت قزاقستان شرکت می‌کنیم که جزئیات آن و اینکه در مرحله مقدماتی این تورنمنت با چه تیم‌هایی همگروه خواهیم شد، به زودی اعلام می‌شود.

قنبرپور در پایان گفت: هنوز میزبان مرحله مقدماتی رقابتهای فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده و منتظر هستیم تا بدانیم میزبان رقابتهای مقدماتی چه کشوری است.