اراک – خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: لازمه تحقق حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی به عنوان شعار سال 92 در گرو حرکت جهادی مدیران دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر شنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال جدید افزود: امروز دنیا چشم به نظام جمهوری اسلامی ایران دوخته تا ببیند چگونه ملت ایران از این پیچ سخت تاریخی عبور می کند.

وی ادامه داد: شرایط سخت پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند حرکت جهادی همراه با عشق و علاقه وافر به ارزشهای والای انقلاب است، همان حماسه ای که در طول 8 سال دفاع مقدس رزمندگان ایران به نمایش گذاشته شد.

استاندار استان مرکزی گفت: حماسه بزرگی که در هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست امروز باید در عرصه های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی واقع شود تا بتوانیم سربلند و پیروز از پیچ تاریخی پیش روی کشور عبور کنیم.

ملت ایران تمام قد در برابر تحریم ها ایستادگی کردند

شعبانی فرد در ادامه با اشارهه به ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم های دنیا علیه ایران گفت: ملت سرافراز ایران توانستند تمام قد در برابر تحریم های همه جانبه غرب علیه فعالیت های هسته ای ایران ایستادگی کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای ایستادگی مردم در برابر تحریم ها گفت: بهره برداری از پروژه های بزرگ ملی در سال گذشته بیانگر این مهم است.

استاندار مرکزی با اشاره به پروژه بزرگ تولید بنزین در پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: خودکفایی ایران اسلامی در تولید بنزین یکی از دستاودرهای بزرگ ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم ها بود.

شعبانی فرد ادامه داد: بد خواهان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند تحریم نه تنها از اراده پولادین ملت ایران نمی کاهند بلکه موجبات تحرک بیشتر آنها در راستای خودکفایی اقتصادی را نیزفراهم می کند.

وی تاکید کرد: عهد و پیمانی که ملت ایران با شهدا و امام شهدا بسته اند اراده آنها را در برابر تحریم های سخت دشمنان دوچندان کرده و اجازه نمی دهد بد خواهان نظام به اهداف شوم خود برسند.

استاندار مرکزی خودکفایی ایران در تولید سرسرنگ های تخصصی، کیت های پزشکی، تولید گوشت مازاد مرغ و گوشت قرمز و ... را از دیگر دستاوردهای ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم ها برشمرد.

رهبر انقلاب حجت را بر مدیران دستگاه های اجرایی تمام کرد

شعبانی فرد در ادامه با اشاره به آینده نگری نهفته در شعار امسال مبنی بر سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی گفت: رهبر انقلاب اسلامی با این نامگذاری و آینده نگری حجت را بر تمامی مدیران دستگاه های اجرایی کشور تمام کردند.

وی با بیان این که تلاش در جهت تحقق اهداف سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی یک واجب شرعی است افزود: باید با عقلانیت و تدبیر لازم تحول اقتصادی را در کشور محقق کنیم.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری در گرو توجه به تولید داخلی و بستر سازی لازم برای جذب سرمایه گذاران است.

شعبانی فرد با بیان این که سیاست های حمایتی از فضای کسب وکار کشور باید در قالب یک برنامه مدون چند ساله است گفت: باید با جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و بستر سازی فعالیت بخش خصوصی راه عبور از تحریم ها را در کشور هموار کرد.

سال 92 سال پیشرفت و تحرک ملت ایران است

استاندار استان مرکزی در ادامه از سال 92 به عنوان سال پیشرفت و تحرک ملت ایران یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری با ترسیم چشم انداز امیدوارانه برای ایران اسلامی با نامگذاری فوق نور امید را در دل ایران وایرانی روشن کردند.

وی با اشاره به افزایش حجم سفرهای نوروزی مردم در تعطیلات نوروز امسال افزود: افزایش حجم مسافرت ها بیانگر روحیه امیدواری در بین ملت ایران است.

استاندار مرکزی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی گفت: حماسه اقتصادی و سیاسی مد نظر رهبری به معنای دوری گزیدن از بروکراسی های اداری و تلاش در جهت تسریع در انجام کارهای مردم به منظور کاهش حجم فشارهای تحمیلی بر مردمی است که در تمامی شرایط سخت و دشوار همواره پشتیبانی خود از نظام را فدای هیچ چیزی نکرده اند.

مردم اصلی ترین رکن تحقق حماسه سیاسی اند

استاندار استان مرکزی در ادامه از مردم به عنوان اصلی ترین رکن تحقق حماسه سیاسی یاد کرد و گفت: از آنجا که مردم ما از بصیرت لازم و زمان شناسی خاصی برخوردارند نقش آنها در تحقق حماسه سیاسی انکارناپذیر است.

شعبانی فرد افزود: با توجه به نقش حساس و تعیین کننده مردم در حماسه سیاسی نباید اجازه داد مباحث ناامید کننده و اقدامات دلسرد کننده در جامعه حضور مردم را کمرنگ کند.

وی ادامه داد: تلاش برای فراهم کردن بستر حضور حداکثری مردم در انتخابات خرداد 92،پرهیز از انحصار گرایی و گروه گرایی در ایجاد بسترهای سیاسی،  توجه به ظرفیت ها و قابلیت های بومی و محلی، اجرای برنامه آگاهی بخش و فرهنگ سازی همه جانبه، پرهیز از تفرقه افکنی سیاسیون پیشرو و اصولگرا، توجه به مردم سالاری دینی، تلاش برای نهادینه شدن حضور مردم در جامعهف ترویج فرهنگ حماسه حضور و... از لازمه های تحقق حماسه سیاسی است.

کاهش 30 درصدی آلایندگی هوای اراک با تعطیلی 5 شنبه ها

استاندار استان مرکزی در ادامه از کاهش 30 درصدی آلایندگی هوای شهر اراک در پی اجرای طرح تعطیلی پنج شنبه ها خبرداد و گفت: طرح تعطیلی 5 شنبه ها تا پایان فرودین ماه جاری به صورت آزمایشی ادامه دارد.

شعبانی فرد افزود: مدیران دستگاههای اجرایی می توانند با ارسال نظرات خود در باره تعطیلی پنج شنبه ها به معاونت منابع انسانی استانداری مرکزی اعلام تا تصمیم گیری در خصوص تداوم یا قطع اجرای این طرح صورت گیرد.

وی ادامه داد: در صورت تداوم اجرای این طرح ساعت کاری دستگاه های اجرایی از 7 صبح لغایت 15 عصر خواهد بود.