عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه توقف غنی سازی 20 درصد پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران با توجه به آموزه های دینی معتقد به انجام مذاکره به جای قهر و تقابل می باشد، سرانجام این مذاکرات منجر به نتیجه خواهد شد.

عوض حیدر پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه غربی ها درخواست های خود در مذاکرات آلماتی 2 را تعدیل کرده اند، اظهار داشت: چنانچه آنها اصل حق غنی سازی را برای ایران به رسمیت بشناسند ما به پیشنهادات آنها فکر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خواست آنها در دور قبل توقف غنی سازی 20 درصد بود، اظهار داشت: این درخواست پذیرفتنی نیست چون ایران به منظور استفاده در راکتور تهران و مصارف پزشکی اقدام به این امر کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: چنانچه غربی ها بر اساس یک قرارداد و شرایط مشخص اورانیوم غنی شده 20 درصد مورد نیاز ایران را تامین کنند ممکن است غنی سازی در این سطح متوقف شود.

حیدرپور با اظهار اینکه معتقد است تحریم ها و مسئله هسته ای دو موضوع جدا از هم می باشد، تاکید کرد: دشمنی غربی ها با جمهوری اسلامی ایران به خاطر اصل اسلام و بیداری هایی است که بوجود آورده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تحریم ها باعث شکوفایی بیشتر در ایران شده است، اظهار داشت: چنانچه ایران هیچ فعالیت هسته ای هم انجام ندهد، آنها دست از دشمنی با جمهوری اسلامی برنخواهند داشت.

وی با اظهار اینکه از تیم هسته ای ایران انتظار می رود در خصوص حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای کوتاه نیاید، بیان داشت: ما بر اساس طرح مسکو آماده رسیدن به توافقات با طرف مقابل را داریم.

وی با بیان اینکه تا کنون نه دور مذاکره داشته ایم، گفت: انتظار می رود که مذاکرات سرانجام حقوق ملت ایران را تامین کند، اگر چه این فرایند به صورت گام به گام باشد و به دور دهم یا بیشتر کشیده شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مذاکرت تاکنون رو به جلو به بوده است، بیان داشت: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران با توجه به آموزه های دینی معتقد به انجام مذاکره به جای قهر و تقابل است، سرانجام این مذاکرات منجر به نتیجه خواهد شد.