عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم خوش بینی ها نمی توان انتظار به نتیجه رسیدن زود هنگام مذاکرات هسته ای را داشت، گفت: مادامی که غرب درگیر سیاست مهار ایران و ضدیت با جمهوری اسلامی است حصول نتیجه در مذاکرات غیرممکن خواهد بود.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به صحبت های کاترین اشتون و سعید جلیلی پس از مذاکرات آلماتی 2 اظهار داشت: آنچه از صحبت های این دو مشخص بود این است که دیدگاههای طرفین با یکدیگر اختلاف زیادی دارد و بنابراین هنوز زمان زیادی نیاز است که تا گفتگو ها به نتیجه برسند.

وی با اشاره به خوش بینی های قبلی که درباره مذاکرات وجود داشت، بیان کرد: علی رغم این خوش بینی ها نمی توان انتظار به نتیجه رسیدن زود هنگام مذاکرات را داشت.

شفیعی ادامه داد: دلیل طولانی و دشوار بودن مذاکرات این است که بحث هسته ای ایران فقط بخشی از مشکلات میان ایران و 5+1 است.

وی با اظهار اینکه غرب در مذاکرات میان ایران و 5+1 ضمن مذاکرات هسته ای نیم نگاهی به سیاست های کلی خود در خصوص ماهیت نظام سیاسی حاکم بر ایران دارد، تاکید کرد: غرب باید به جای اینکه درگیر تکنیک ها و تاکتیک هایی چون مذاکره باشد، به فکر تغییر سیاست های خود باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مادامی که غرب درگیر سیاست مهار ایران و ضدیت با جمهوری اسلامی است حصول نتیجه در مذکرات غیرممکن خواهد بود.

شفیعی با اظهار اینکه در صحبت های اشتون اظهار شده بود تحریم ها ابزاری برای اعمال فشار بر ایران به منظور تن دادن به خواست 5+1 در مذاکرات است، گفت: این سخن نشان می هد که آنها به دنبال دستیابی به آنچه خود می خواهند هستند و نه آنچه مورد توافق طرفین است.

وی با بیان اینکه به روند مذاکرات بدبین نیست، اظهار کرد: با این وجود آنچه مسلم است وجه سلبی مذاکرات نسبت به وجه ایجابی آن و به نتیجه رسیدن سریع مذاکرات بیشتر است.