بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پيكر مطهر سه شهيد گمنام در اين استان تشييع و خاكسپاري مي شود.

سرهنگ سعادت جلال دوست در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: كميته جستجو و تفحص مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح كشور تعداد 130 شهيد را تفحص كرده اند كه از اين تعداد 46 شهيد شناسايي شده و مابقي نيز به عنوان شهداي گمنام، در روز يكشنبه 25 فروردين ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در استان هاي مختلف كشور تشييع خواهند شد.

وي با بيان اينكه در اين ايام خراسان شمالي نيز ميزبان سه شهيد گمنام خواهد بود، اظهار داشت: يك شهيد گمنام 17 ساله و مربوط به تك دشمن در جزيره مجنون در تيرماه سال 67 و يك شهيد گمنام 20 ساله كه 20 فروردين 66 در عمليات كربلاي 9 در قصر شيرين به شهادت رسيده؛ در 25 فروردين ماه سال جاري در شهرستان جاجرم تشييع و تدفين خواهند شد.

سرهنگ جلال دوست اضافه كرد: همچنين يك شهيد گمنام 19 ساله كه در عمليات تك دشمن در جزيره مجنون در تيرماه سال 67 به شهادت رسيده نيز در اين روز در بجنورد تشييع و خاكسپاري مي شود.

وي تصريح كرد: مراسم استقبال از اين شهيد گمنام در بجنورد در تاريخ 24 فروردين ماه از ساعت 17 از ميدان آزادگان تا مسجد انقلاب و شب وداع با اين شهيد نيز بعد از نماز مغرب و عشاء در همين مسجد برگزار مي شود.

اين مسئول افزود: همچنين مراسم تشييع شهيد گمنام در بجنورد با حضور امت شهيدپرور اين شهر از ساعت 9 تاريخ 25 فروردين ماه از مقابل مسجد انقلاب تا تقاطع جمهوري اسلامي در خيابان چمران برگزار مي شود و پيكر مطهر اين شهيد نيز در محل اداره كل اطلاعات به خاك سپرده خواهد شد.

به گفته سرهنگ جلال دوست مراسم استقبال از شهداي گمنام در شهرستان جاجرم نيز در روز 24 فروردين ماه و از محل ميدان قائم جاجرم آغاز مي شود و شب وداع نيز در يكي از مساجد اين شهر برگزار خواهد شد.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي عنوان كرد: مراسم تشييع اين دو شهيد گمنام نيز در جاجرم با حضور مردم و مسئولين از صبح 25 فروردين ماه آغاز مي شود و اين دو شهيد پس از تشييع در پارك لاله اين شهر تدفين مي شوند.