ساری - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي مازندران از کاهش 42 درصدي تلفات حوادث رانندگي در استان از آغاز طرح نوروزي در استان خبر داد.

سرتیپ دوم پاسدار علیرضا مسکنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزايش اين حجم در سال جاري شاهد کاهش تصادفات و جرائم بوده ايم.

وي موفقيت نيروي انتظامي در کاهش جرائم و حوادث رانندگي را مرهون تعامل و همکاري همه سازمانها و دستگاهها به ويژه رسانه ها و صدا وسيما با پليس دانست و افزود: اطلاع رساني وآگاهسازي عمومي و تعامل سازنده دستگاه ها نقش مهمي در کاهش حوادث رانندگي و جرائم داشته است

مسکنی گفت: با توجه به تلاش و حضور شبانه روزي ماموران پليس راه در جاده ها و رعايت قوانين و مقررات راهنمائي و رانندگي از سوي رانندگان و مسافران نوروزي آمار تلفات حوادث رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان از آغاز طرح نوروزي تا پايان روز سيزدهم فروردين ماه 42 درصد کاهش داشته است.

وي با اشاره به حضور فعال ماموران پليس آگاهي و کلانتري ها و پاسگاه ها در راستاي پيشگيري از جرائم و مقابله با سارقان از افزايش 30 درصدي کشفيات جرائم و سرقت ها در استان خبر داد.

فرمانده انتظامي مازندران از فعاليت 200 تيم خودروئي پليس راهنمایي و رانندگي در جهت کنترل ترافيک درون شهرها با حضور 500 نيروي پليس  راهور خبر داد و افزود: آمار تلفات حوادث رانندگي در درون شهرها نسبت به مدت مشابه سال قبل 78 درصد کاهش داشته است.

وي افزود: برابر آمار ها در سال گذشته تصادف منجر به فوت در درون شهرها 14 نفر بوده که اين ميزان در سال جاري به 3 نفر کاهش يافت.

مازندران سه میلیون نفر جمعیت دارد.