انیمیشن "دره زنجفیل" به کارگردانی هادي محمديان با هدف ايجاد روحيه انقلابي در میان کودک و نوجوان در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سريال پويانمايي "دره‌ زنجفيل" در 16 قسمت 15 دقيقه‌ای ساخته شده است و مراحل پيش توليد، توليد و پس از توليد اين پروژه در مدت 11 ماه به اتمام رسيده است.

 تهيه‌کننده "دره زنجفیل" مرکز پویانمایی صبا،  کارگردان فني محمدامين همداني و کارگردان هنري هادي محمديان است و هدف از ساخت آن استقلال، خودکفايي و ايجاد روحيه انقلابي در بين گروه کودک و نوجوان با استفاده از نمادسازي معرفی شده است.

در بخشی از خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: در دره وسيعي که ميان دو رشته کوه بلند قرار دارد دهکده‌اي واقع شده است، که به سبب آب‌ و‌ هواي معتدلش، محل زندگي دسته‌اي از حيوانات است. بيشتر اهالي دره به کار کشاورزي مشغول هستند. آنها غلات خود را به زنگار، آفتاب‌پرست ظالمي که حاکم دره است، مي‌دهند و سپس مجبورند به صورت جيره‌بندي آرد خود را دريافت کنند. البته مقدار آردي را که اهالي دره، بصورت جيره‌بندي دريافت مي‌کنند، بسيار کمتر از چيزي است، که بايد باشد...


 

مجري طرح این پروژه مؤسسه هفت‌سنگ ماهان رسانه، طراح شخصيت محمد خيرانديش، طراح فضا و مت‌پينت حامد صفارزادگان، سرپرست مدل‌سازي سروش اماني، سرپرست متحرک سازي مهدي پاکدل، نويسنده هادي محمديان، تيم مشاوران نويسندگي مصطفي اجودي، محمدامين همداني، وحيد چالاک، علي دادرس، حامد جعفري، ريگ امين حاج‌عباس‌علي،  سرپرست رندر و کامپوزيت شهريار حسيني،  سرپرست تکسچر و لي‌اوت جعفر دشتي نژاد و امور اداري و پشتيباني مهدي طاهريان است.

"دره زنجفیل" هر روز ساعت 19 از شبکه پویا روی آنتن می‌رود.