بندرعباس - خبرگزاری مهر: استاندار هرمزگان با بیان اینکه وظیفه استانداران جنوبی کشور صیانت از نام خلیج فارس است، خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پژوهش در سومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی عصر یکشنبه در نشست ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس پیرامون دیدگاه نظام و دولت به موضوع خلیج فارس توضیحاتی را ارائه و اظهار داشت: بر مبنای مصوبات شورای عالی خلیج فارس برخی از استانداران و استانداری‌های حاشیه خلیج فارس وظیفه صیانت از نام این دریا را به عهده دارند.

استاندار هرمزگان با اشاره به کارهایی که در هرمزگان درا ین راستان صورت گرفته است، افزود: برگزاری کنفرانس نام خلیج فارس از جمله برنامه‌های هرمزگان در راستای هدف مذکور است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید تمام تلاش‌ها در جشنواره خلیج فارس نیز در راستای صیانت از نام خلیج فارس باشد، یادآور شد: باید سال به سال دامنه کیفی و کمی برنامه‌ها را افزایش دهیم و به رشد سطوح برنامه‌ها توجه بیش از پیش داشته باشیم.

عزیزی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره نیز باید به طور مداوم تمامی دستگاه‌ها را هماهنگ کند.

وی افزود: جدا از برنامه‌‌هایی که وزارت ارشاد برای اجرا در جشنواره خلیج فارس در سطح استان‌ها مد نظر دارد، ما باید در هرمزگان نیز برنامه‌های خود را در این راستا به طور جامع و کامل تدوین و طرح‌ریزی کنیم.

استاندار هرمزگان وی تشکیل کمیته تدوین برنامه های جشنواره خلیج فارس، کمیته پژوهش ، کمیته اسکان، کمیته حمل و نقل، کمیته اطلاع رسانی، کمیته امنیت و انتظامات و کمیته پذیرایی را نیز از دیگر کمیته هایی عنوان کرد که ضرورت راه اندازی آنها احساس می شود.

وی خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پژوهش در دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با هدف تحقیقات بنیادی در سطح بین‌المللی شد و با تاکید بر راه‌اندازی کمیته‌های مورد نیاز برای جشنواره خلیج فارس اضافه کرد: تشکیل یک کمیته در راستای انجام پژوهش‌ها و با هدف کار در حوزه بین‌المللی و فرامرزی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید امور مربوطه را تحت مدیریت دانشگاه هرمزگان به مسئولان آن واگذار کرد.

یادآورمی‌شود سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس همانند سال‌های گذشته 9 اردیبهشت با حضور مسئولان ملی و استانی و میهمانان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.