آمل - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: 160 هزار زائر در طرح آرامش بهاری امامزادگان آمل در ایام نوروز مشارکت داشتند.

حجت الاسلام حسین مهدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در تعطیلات نوروز برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان و ارائه تسهیلات نوروزی به مسافران از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت.

وی به مزایای تاثیرگذار اجرای طرح آرامش بهاری نوروز امسال در امامزاده ها و بقاع متبرکه آمل اشاره کرد و گفت: امامزاده ها در کشورمان عنصر ترویج تشیع و همبستگی بوده و ما شیعه بودن خود را مدیون این امامزادگان هستیم.

مهدیان افزود: برپایی طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان آن هم در ایام نوروز با سنت ها و آیین های مختلف سبب شده تا رغبت و علاقمندی برای بهره گیری از فضای معنوی ارتقای روزافزونی پیدا کند.

وی بیان داشت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروزی، امسال با برنامه های متنوع معنوی، مذهبی در مقابر20 امامزاده شاخص شهرستان برگزار و استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران از سراسر کشور شد.

مهدیان گفت: در امامزاده هایی همچون امامزاده ابراهیم (ع) وامامزاده عبدالله (ع) و همچنین دیگر امامزاده های مشهور شهرستان آمل تدابیر لازم و برنامه های متنوع برای استفاده زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده بود که پذیرای میهمانان در ایام نوروزی بودند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه آمل ادامه داد: طرح فرهنگی آرامش بهاری با هدف پذیرایی از زائران و گردشگران نوروزی، ارائه تسهیلات آسان تر در امور زیارتی و فرهنگی و مسافران و میهمانان نوروزی که امامزاده ها و اماکن متبرکه را برای بهره گیری و کسب آرامش معنوی در تعطیلات عید نوروز انتخاب می کنند، اجرا شد.

شهرستان آمل حدود 97 بقاع متبرکه دارد.