رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی تهران گفت: انبوه سازی تولیدات صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی، کاربردی کردن آنها و ترغیب کارگاههای تولیدی در جهت عرضه محصولات مورد نیاز مردم، امسال در این مجمع بررسی می شود.

حسین بختیاری به خبرنگار مهر گفت: انبوه سازی تولیدات صنایع دستی طبق نیاز بازار جزو مواردی است که  در مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران بررسی می شود.

وی گفت: زمانی بازار صنایع دستی شکوفا می شود که به نیاز آن توجه شود به عنوان نمونه اکنون نیاز بازار انبوه سازی محصولات صنایع دستی است.

بختیاری بیان کرد: مشکل اصلی اینجاست که نیاز بازار را در حوزه تولید تامین نمی کنیم به نحوی که اکنون محصولات چینی و هندی در بازار بسیار زیاد است اما به همان میزان صنایع دستی ایرانی وجود ندارد. بنابراین وقتی خریدار به بازار می رود چون محصولات خارجی را بیشتر می بیند و قیمت آن نیز برایش به صرفه تر است ترجیح می دهد محصول خارجی را بخرد.

رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی تهران بیان کرد: قصد داریم تا سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه صنایع دستی را به همایشی دعوت کرده و آنها را در زمینه افزایش تولیدات در بازار توجیه کنیم تا به این سمت سوق پیدا کنند همچنین از متولیان امور بخواهیم تا بودجه های مرتبط را به سمت این هدف سوق دهند.

وی ادامه داد: در گام بعدی کارگاههای تولیدی فعال در این حوزه را متقاعد می کنیم تا محصولاتی عرضه کنند که بیشتر مورد پسند مردم باشد و در جهت کاربردی کردن محصولات صنایع دستی فعال تر شوند.

بختیاری تصریح کرد: در زمینه بررسی نیاز بازار تا کنون مطالعات کلاسیک انجام نشده است اما شاخصه های بازار مشخص است اگر دستگاه متقاضی را متقاعد کنیم که مطالعات فشرده ای در این زمینه انجام دهد، می توان به سرعت چندین برابر نیاز بازار محصول تولید کرد.