اشتیاق و استقبال بیش از نیم میلیون شهروند و گردشگر پایتخت برای بازدید از بلندترین برج پایتخت بار دیگر نشان داد که این سرو بلند قامت تهران باز هم مورد توجه مسافران نوروزی از شهرها و کشورهای دور و نزدیک بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جشنواره نوروزی برج میلاد تهران در شرایطی از 25 اسفند ماه 1391 کار خود را آغاز کرد که پیش بینی ها هیچ گاه به سمت و سوی بازدید بیش از نیم میلیون نفر در طول ایام نوروز نبود. اما تنوع و جذابیت برنامه های ششمین برج بلند دنیا به اندازه ای بود که پای هر گردشگری به آنجا باز شد.

 فرزاد هوشيار پارسيان، مديرعامل برج ميلاد تهران درباره ميزان استقبال گردشگران نوروزي از نماد ملي تهران مي‌گويد: «در حالي كه ما با آمادگي كامل براي رشد جمعيت تهرانگردان برنامه‌هاي ويژه برج ميلاد را نسبت به سال‌هاي گذشته گسترش داده‌بوديم، اما استقبال به شكل غيرمنتظره‌اي بيشتر از پيش‌بيني ما بود.تنها در در دو روز نخست بازديد 160 هزار نفر گردشگر از برج ميلاد تهران بازدید کردند که این همه  نشان داد كه تا پايان تعطيلات نوروزي امسال، برج ميلاد ميزبان مهمانان بي‌شماري خواهد بود.»

 به گفته او «با توجه به شرايط ما خود را آماده استقبال گسترده مردم كرده‌بوديم، انتظار مي‌رفت روزانه نزديك به ۱۲ هزار بازديد‌كننده داشته‌باشيم، اما در طول تعطيلات نوروز امسال بازديدها بسيار بيشتر از انتظار ما بود و به بيش از ۳۵ هزار بازديد‌كننده در روز رسيد.»

 مديرعامل برج ميلاد با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدي بازديد‌كنندگان از جشنواره نوروزي برج ميلاد نسبت به سال گذشته توضيح مي‌دهد: «بيش از نيم ميليون بازديد‌كننده در طول تعطيلات نوروز امسال از جشنواره نوروزي برج ميلاد بازديد‌كردند، در حالي كه اين رقم سال گذشته ۱۶۰ هزار بازديدكننده‌بود.»

 آمارهاي نشان مي‌دهد كه در كنار استقبال پايتخت نشينان از برج ميلاد تهران، گردشگران اصفهاني، تبريزي، اروميه‌اي و اردبيلي بيشترين تعداد بازديدكنندگان از برج را به خود اختصاص داده بودند. در ايام تعطيلات نوروزي برج ميلاد تهران هزار و 893 مهمان خارجي نيز داشت. همچنين بيشتر بازديد‌كنندگان از برج ميلاد تهران به صورت خانوادگي از برنامه‌هاي فرهنگي برج بهره‌مند شده بودند. آمارها نشان مي‌دهد كه بعد از بازديد از برج میلاد تهران، استيج برنامه‌هاي هنري و دهكده حيوانات بيشترين آمارها را به خود اختصاص داده اند.

 وجود غرفه‌هاي اقوام مختلف ايراني با لباس‌هاي محلي و غذاهاي بومي، غرفه‌هاي ويژه كودكان، استقرار دهكده حيوانات، مسير اسب سواري، بازي مهيج جامپينگ و اجراي زنده موسيقي اقوام ايراني شب‌هاي تهران را در تعطيلات نوروز دلنشين كرده بود.  

روز طبيعت نيز آزادسازي ماهي‌هاي قرمز در حوضچه‌هاي برج ميلاد باعث شده بود تا تهراني‌هاي زيادي را به پاي برج ميلاد تهران بكشاند.