مدافع تیم فوتبال پیکان معتقد است مسئولان این باشگاه خودشان نخواستند تیم در لیگ برتر بماند و زمینه سقوط پیکان را فراهم کردند. کاملی مفرد با انتقاد از صحبت‌های فیروز کریمی بعد از بازی با پرسپولیس می‌گوید او نمی‌تواند مرا با حرف‌هایش کوچک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال پیکان که فصل گذشته موفق شده بود به لیگ برتر برسد، قبل از شروع لیگ عبدالله ویسی را با اختیارات کامل به عنوان سرمربی انتخاب کرد و تغییرات اساسی را در بازیکنان ایجاد کرد . مسئله ای که باعث شد پیکان پیش از پایان نیم فصل اول به بحران برود و به تدریج به انتهای جدول نزدیک شود. حتی فیروز کریمی هم که به جای ویسی سرمربی پیکان شد نتوانست این تیم را از بحران خارج کند. کار به جایی رسید که کریمی  بعد از بازی با پرسپولیس اعتراف کرد که تیمش محکوم به سقوط به لیگ دسته اول است.

آه بازیکنان پشت تیم است
جلال کاملی مفرد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل ناکامی پیکان در این فصل گفت: تلخ‌ترین سال فوتبالم را در پیکان پشت سر گذاشتم. به نظرم مسئولان باشگاه خودشان نخواستند تیم نتیجه بگیرد و در لیگ برتر بماند. سه هفته تا انتهای لیگ باقی مانده است ولی باشگاه فقط 25 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است. حتی بازیکنان فصل قبل پیکان هم بیشتر پولشان را نگرفته‌اند. فکر می‌کنم آه بازیکنان پشت این تیم است.

بدون پرداخت پول مشکلی حل نمی‌شود
وی در پاسخ به این سئوال که تغییر یکباره بازیکنان در ابتدای فصل و جوان بودن آنها چقدر در ناکامی پیکان نقش داشته است، تاکید کرد: نمی‌توانم بگویم مربیان در برنامه‌های خود اشتباه کرده‌اند. تیمی که می‌خواهد از بحران خارج شود، باید ابتدا مشکلات مالی بازیکنان را برطرف کند. وقتی یک مربی جدید هم بیاید ولی به بازیکنان پولی پرداخت نشود، تمام اقدامات بی فایده است.

می‌خواستم نیم فصل جدا بشوم
مدافع پیکان با اشاره به اینکه قصد داشته در نیم فصل از این تیم جدا شود، خاطرنشان کرد: من به باشگاه گفتم هرچقدر پول گرفته‌ام، به شما بر می‌گردانم ولی اجازه بدهید از تیم جدا شوم. می‌دانستم اوضاع تیم درست بشو نیست ولی بازیکنان التماس کردند و مجبور شدم در پیکان بمانم.

از نیم فصل اول امید نداشتیم
کاملی مفرد در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: از نیم فصل اول امید نداشتیم که تیم در لیگ برتر بماند! وقتی هم تیم وارد بحران شد هیچ کس حاضر نشد برای حل آن اقدام کند. به نظرم بیشترین عامل ناکامی پیکان مالی بود.

چشم‌های کریمی ضعیف شده است!
وی همچنین در خصوص انتقاد فیروز کریمی از او بعد از بازی با پرسپولیس به خاطر گل به خودی، تاکید کرد: من در گل دوم پرسپولیس نقشی نداشتم و توپ به پای من نخورد. فکر کنم چشم‌های فیروز کریمی ضعیف شده است که یک بازیکن دیگر را با من اشتباه گرفته بود. بر فرض اینکه توپ به پای من هم می‌خورد؛ آیا او باید در نشست خبری خرابم می‌کرد؟

فیروز کریمی نمی‌تواند مرا خراب کند
مدافع پیکان ادامه داد: البته من این ضعف را از فیروز کریمی نمی‌بینم، این ضعف باشگاه است که پشت بازیکنانش در نمی‌آید و از آنها دفاع نمی‌کند. من فوتبالم را انجام داده‌ام و سال‌ها در تیم ملی بازی کرده‌ام. به همین خاطر نه کریمی و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند مرا خراب کند. من همیشه کاملی مفرد بوده‌ام و همیشه خواهم بود!

باشگاه فقط دو دست لباس به ما داد
"اگر اجازه می‌دادند دیگر فوتبال بازی نمی‌کردم". کاملی مفرد با بیان این مطلب گفت: من تا به حال چنین سیستمی در هیچ باشگاهی ندیده بودم. باشگاه پیکان ابتدای فصل یک دست لباس به بازیکنان داد که تا نیم فصل همان را پوشیدیم. در نیم فصل دوم هم یک دست لباس دیگر به ما دادند که به نظرم مجبوریم تا پایان فصل همان لباس را برای هر مسابقه به تن کنیم.

زنیدپور پیراهن فولاد را از برادرم گرفته بود!
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره اتفاقی که در بازی فولاد خوزستان با پیکان هم افتاد، اشاره کرد. در آن بازی میلاد زنیدپور بازیکن پیکان بعد از گلزنی یک پیراهن از جلال کاملی مفرد زمانی که در فولاد بازی می‌کرد در دست گرفت و جلوی نیمکت حریف به زمین کوبید.

کاملی درباره این شادی زنیدپور هم گفت: باور کنید من در جریان این نوع شادی نبودم و میلاد با من در این خصوص صحبت نکرده بود. گویا او آن پیراهن را از برادرم گرفته بود. میلاد گفت تو سالها در فولاد بازی کردی و نباید با تو اینگونه رفتار می‌کردند. او گفت می‌خواستم با این حرکت از تو یاد کنم!