کشته و زخمی شدن چند تروریست در حومه دمشق و حمص و خنثی شدن تلاش تروریستهایی که قصد داشتند از طریق لبنان وارد سوریه شوند از جمله خبرهای امنیتی مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: یک یگان ارتش سوریه افراد گروه تروریستی وابسته به جبهه النصره را در منطقه "عدرا" و اطراف آن هدف قرار داد که طی آن شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر یگانهای ارتش سوریه تلاش تروریستهایی را که سعی داشتند بولدوزر حامل مواد منفجره را وارد حومه دمشق کنند، خنثی کردند.

به گزارش یک منبع نظامی، یگانهای ارتش سوریه در "جیرود" و "الرحیبه" به مخفیگاههای تروریستها یورش بردند و شماری را از آنها را به هلاکت رساندند و افراد باقی مانده را دستگیر کردند.

از سوی دیگر یک گروه تروریستی سه خمپاره به سمت خیابان اصلی اردوگاه "الوافدین" شلیک کرد که به زخمی شدن چند شهروند سوری منجر شد.

 نیروهای امنیتی مرزی سوریه نیز شب گذشته تلاش تروریستهایی را که سعی داشتند از خاک لبنان وارد سوریه شوند، خنثی کردند.

گزارشها حاکی از این است که این افراد سعی داشتند از طریق دو منطقه "المتوهمه" و "الحالات" واقع در حومه "تلکخ" وارد خاک سوریه شوند. نیروهای مرزی نیز شماری از تروریستها را زخمی کردند و تروریستهای باقی مانده به سمت لبنان گریختند.

این منبع همچنین گزارش داد یگانهای ارتش سوریه در منطقه های "آبل"، "البویضه الشرقیه" و "الشومریه"  واقع در حومه حمص با حمله به چند مخفیگاه تروریستها، مقادیری سلاح و مهمات متعلق به آنها را نیز منهدم کردند.